Články

Navštívíte nejkrásnější národní parky, kde budete pozorovat nejvzácnější zvířata Afriky, od malých kopytníků přes kočkovité šelmy a nosorožce až po slony. A dozvíte se také spoustu veselých a zajímavých příhod, které zde „Joe" prožíval.
Vydejte se „perlou" Afriky po stopách Josefa Vágnera (zakladatele afrického safari ve Dvoře Králové nad Labem), který v této krásné zemi, plné nádherné přírody a vzácných zvířat, uskutečnil šest velkých expedic. Z jeho expedic, které proběhly mezi léty 1967 až 1976, přivezl na 2 500 zvířat. Tato zvířata se stala zakladateli nejvzácnějších chovů v zoologických zahradách po celé Evropě a díky nim mohou dnes zoologické zahrady vracet jejich potomky zpět do přírody.

Cestování s Natonal Geographic: Uganda po stopách Josefa Vágnera

Konstantní příliv slunečních částic mladé Zemi, mohl mít za následek víc, než jen zahřátí atmosféry. Mohl také poskytnout energii potřebnou pro vznik složitých chemických látek. Vznik komplexních molekul jako je RNA a DNA pak znamená vznik života.
Na počátku svítilo Slunce asi tak o tři čtvrtiny méně, než dnes. Jeho povrch se zmítal v nekončícím sledu bouří se silnými erupcemi, které chrlily obrovské množství slunečního záření a dalšího materiálu do vesmíru. Právě ony by mohly být nositelem energie potřebné k zahřátí Země. Mohly by být také nositelem potřebné energie k přeměně jednoduchých molekul na složitější, jako je RNA a DNA, jež jsou pro život nezbytné.

Podle vědců NASA by solární bouře mohly být klíčem k životu na Zemi

Vítr a sluneční svit jsou podle Jacobsona jediné dvě formy energie, které teoreticky mohou pohánět celý svět.
Planeta Země se možná dočká lepšího zacházení: profesor ze Stanfordské univerzity Mark Z. Jacobson má plán, jak získávat sto procent energie z obnovitelných zdrojů. Jeho tým používá sofistikované modely k vývinu energetických plánů na míru pro jednotlivé státy. Projekt Solutions může připravit svět na velkou změnu: kompletní přechod na obnovitelné zdroje do roku 2050, bez nutnosti zavádění radikálních nových technologií. Během nedávné návštěvy NASA v Pasadeně Mark Z. Jacobson přiblížil svou vizi.

Svět poháněný větrem, vodou a slunečním svitem: Vize pro Zemi do roku 2050

Bavlna se ve světě pěstuje pouze na 2,4 % orné půdy, přesto má na svědomí 24 % celosvětové spotřeby insekticidů a 11 % spotřeby pesticidů.
Celosvětově se přibližně polovina našeho oblečení vyrábí z bavlny, ale konvenční způsob pěstování bavlny nenapravitelně poškozuje naši planetu. National Geographic věří, že věda, bádání a příběhy mají sílu změnit svět. Způsob výroby oblečení má dopad na naše životní prostředí, ale jen málo lidí o tomto problému přemýšlí den co den. Dokument „Z lásky k módě" na tuto problematiku upozorňuje a přichází i s možnými řešeními, do kterých se mohou zapojit diváci z celého světa.

Trvalá udržitelnost rozvoje v módním průmyslu: Bavlna v hledáčku odborníků

Sir David Attenborough se na Velký bariérový útes vrací po šesti dekádách a nachází ho v žalostném stavu. Ale nevzdává se, neboť přímo v rámci dokumentárního seriálu představuje způsob, jak jeden z nejvýznamnějších ekosystémů na světě zachránit.
Zvláštní a nádherný svět Velkého bariérového útesu přitahuje znalce i laiky. Známý britský přírodovědec, sir David Attenborough, se rozhodl, že se se štábem po 60 letech vrátí na toto úžasné místo, kterým diváky provede za pomoci moderní techniky včetně 4K rozlišení, nejnovějších technologií makro snímků, satelitního pohledu, počítačově generovaných animací (CGI) a nejnovějších výsledků vědeckého výzkumu. Dokumentární seriál bude možné zhlédnout již v květnu na kanálu Viasat Nature.

Dechberoucí podívaná: Sir David Attenborough zachraňuje Velký bariérový útes