Čím má hezčí přátele na Facebooku, tím je žena přitažlivější. Tvrdí studie

Když budete mít přitažlivé přátele, pak budete na internetovém sociálním serveru Facebook oblíbenější, zvláště pak jste-li žena. Vyplývá to z nové studie, která aplikuje teorie Charlese Darwina na fungování kybernetických sítí.

Čím má hezčí přátele na Facebooku, tím je žena přitažlivější. Tvrdí studie

Tato zjištění ukazují, že signály reproduktivní způsobilosti ovlivňují naše rozhodnutí ohledně přátelství, řekl agentuře AFP nizozemský výzkumník Piet Kommers. 

"Lidé jsou přitahováni jinými lidmi, kteří vypadají zdravě, šťastně a v sexuálním smyslu produktivně. To je obecně přijímaný evoluční zákon," dodal Kommers. "Nejčistší aspekt 'zdravosti' je stále dominantní. To je těžké potlačit." Tým z univerzity v nizozemském Twente vytvořil čtyři falešné účty na Facebooku, v nichž použil fotografii muže a ženy ohodnocené v testu, který práci na studii předcházel, jako vzhledově "neutrální". Pro každého z nich byly založeny dva profily.

Pravěký facebook: sociální sítě fungovaly už před počítači

Vždy jedna ze stránek měla fotografie dvou přitažlivých "přátel" - muže a ženy - a druhá měla v přátelích obrázky dvou nepřitažlivých osob. Profily byly jinak totožné, uváděly místo a datum narození dotyčných, jejich zájmy a oblíbené filmy, hudbu a televizní pořady.

Vědci pak ukázaly tyto profily náhodně vybraným studentům ve věku 21 až 31 let a požádali je, aby ohodnotili "sociální přitažlivost" daných profilů. Účastníci měli zvážit odpověď na takové otázky, jako "Myslím, že bych se s ní/ním mohl přátelit" nebo "Bylo by příjemné s ní/ním být".

Podle výzkumníků bylo o přesvědčivých 20 procent pravděpodobnější, že respondenti budou mít zájem "přátelit se" s těmi profily, k nimž byly připojeny fotky přitažlivých přátel. "Vzhled přátel na Facebooku skutečně ovlivňuje vnímání vlastníka profilu," uvedla studie, která byla v pondělí zveřejněna v časopise International Journal of Web Based Communities. A podle autorů to platí i naopak: mít nepřitažlivé přátele může poškodit přitažlivost jednotlivce i podniků užívajících internetové sociální sítě.

FOTO: Thinkstock

 

MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT:

Související články

Jsme na Facebooku

Večer v TV

Celý program

REKLAMA

Přihlášení k odběru newsletteru

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru a neuniknou vám žádné novinky z webu i časopisu National Geographic.