Etna ještě neřekla poslední slovo! Rozžhavená láva už je vidět i z vesmíru

Italská sopka, která je známá coby nejvíce aktivní na světě, se na začátku roku opět probudila k životu. Opět chrlí popel a lávu. V posledních dnech jsou navíc některé erupce tak silné, že jsou vidět až ze vzdálenosti 250 mil nad Zemí.

Vědci se shodují na názoru, že aktivita Etny dramaticky stoupá.

Francouzský astronaut Thomas Pesquet před pár dny zachytil obrázek Etny z Mezinárodní vesmírné stanice. Podle jeho zpráv může Itálii v blízké době hrozit velké nebezpečí. "Sopka může každou chvíli silně vybouchnout. Není obvyklé, že je láva viditelná z vesmíru, a to i v noci," zní jeho varovná zpráva, která před pár dny umístil na Twitter.

Informaci nelze brát na lehkou váhu. V polovině března zachytil snímek z družice Sentinel 2A výbuch sicilské sopky, který zranil deset lidí. Byli mezi nimi i vědci, kteří vulkán zkoumali.
Stále činná Etna je nejen nejvyšší sopkou Evropy, ale také jednou z nejaktivnějších na světě. Málokdy však představovala větší nebezpečí pro turisty a lidi žijící v okolí.

Zatímco vloni zůstala podle odborníků celkem v klidu, letos o sobě dává vědět od začátku roku. A situace se přiostřuje. Italská vláda v současné době doporučuje turistům zjistit si aktuální informace ještě před odletem do země nebo před příjezdem na východní pobřeží ostrova Sicílie.