Makrofotografie lidských očí: jsou skutečnou bránou do duše

Hlouběji do očí jste se ještě nikdy nikomu nepodívali. Díky speciální výbavě arménského fotografa se v nich můžete téměř utopit.

Suren Manvelyan je arménský vědec, který se věnuje kvantové fyzice Ve svém oboru patří v Arménii mezi nejlepší. Ale protože Jerevanská univerzita ho za výzkum výuku mladých vědců neplatí tolik, kolik by si představoval, našel si před pěti lety „bokovku“, která ho živí.

Objevil kouzlo makrofotografie. A našel si i obor, kam dosud objektivy příliš nemířily, specializuje se na fotografování očí. Obrázky ze série „Tvé překrásné oči“ obletěly celý svět – zveřejnily je všechny významné světové deníky a fotograf uspořádal i velice úspěšnou výstavu. Publikoval už například v denících Daily Mail, The Independent, Telegraph, La Reppublica nebo Liberation.

V poslední době se staly Manvelyanovy fotografie populárními i mezi celebritami. Jako velkoformátové obrazy je mají doma například tenor Placido Domino, herečka Claudia Cardinalová, primabalerína Maja Plisecká nebo Tommy Iommy - kytarista kapely Black Sabbath .