Nově odhalený asteroid může ohrozit Zemi

Robotické teleskopy na Moskevské univerzitě objevily poměrně veliký asteroid, který by v budoucnosti mohl zasáhnout Zemi. V případě střetu hrozí exploze 1000krát silnější než jakou způsobil čeljabinský meteorit v roce 2013.

Nově odhalený asteroid může ohrozit Zemi

Automatický teleskop, který sleduje oblohu z výšin Kavkazu nedaleko Kislovodksu, odhalil objekt s průměrem 370 metrů. Asteroid následně označený 2014 UR116 je tak větší než mnohem známější Apophis.

Ruští astronomové data z pozorování předali americkým kolegům z Minor Planet Center Smithsonian Astrophysical Observatory. Nyní je budou přezkoumávat odborníci z celého světa, aby mohla být upřesněna možná dráha asteroidu.

Také si přečtěte: Báječně načasovaná apokalypsa, tedy z čistě egoistického pohledu

Orbita 2014 UR116 prochází v blízkosti Venuše a Marsu, a gravitace těchto planet mohou také ovlivnit dráhu objektu. Jeho nebezpečnost ruští astronomové srovnávají s čeljabinským meteoritem, který měl jen pouhých 17 metrů v průměru. Rozpadl se při konataktu se Zemí ve výšce 20 kilometrů a exploze dosáhla síly mezi 300 až 500 kilotunami TNT. Nově objevený 2014 UR116 je mnohem větší a jeho kolize s naší planetou by měla katastrofální následky.

Dobrou zprávou let, že asteroid se podle všeho během příštích šesti let k Zemi nepřiblíží. V současnosti je  je 4.500.000 km od Země.