Obří tučňák byl větší než člověk. Žil před 34 miliony lety

Argentinští paleontologové našli kostru obřího tučňáka. Jde o největšího jedince svého druhu, který lidé dosud objevili.

Obří tučňák byl větší než člověk. Žil před 34 miliony lety

Argentinští paleontologové našli v Antarktidě kosterní pozůstatky obřího tučňáka, který žil před zhruba 34 miliony let a byl vysoký dva metry. Jde o největšího představitele svého druhu, jaký byl kdy objeven, informovalo na svých internetových stránkách Muzeum přírodních věd v La Plata, které dnes citovala agentura AFP.

Hned dvě nej

Tento objev, který se uskutečnil během výzkumů vědců muzea v Antarktidě, umožní intenzivnější a úplnější výzkum předků moderních tučňáků. Podle Caroline Acostaové, výzkumnice paleontologického oddělení muzea, jde "o největšího dosud známého tučňáka, ať už jde o jeho výšku nebo tělesnou hmotnost". Zatím největším známým tučňákem je tučňák císařský, který dorůstá výšky až 1,2 metru. O předchozím objevu už jsme psali: Pratučňák byl obrovský - ale vyzáblý

Experti se chystají na jaře příštího roku do Antarktidy na další výpravu, aby "hledali další kostry, jež by umožnily zkoumat mimo jiné i způsoby, jakým se tito tvorové pohybovali, a také jejich anatomii".

Už objevené fosilie tučňáků žijících před miliony let prozradily, že měli odlišné peří od černobílých "fraků" jejich nynějších potomků. V porovnání s nimi byli barevnější - včetně kaštanového, růžového či šedého peří.

Ilustrační foto: Thinkstock