Proč si teď velemyš obláčková ze zoo v Ústí jen tak neodpočine?

V zoologické zahradě v Ústí nad Labem se radují. Williamovi a Kate II. – páru velemyší obláčkových – se před pár týdny narodilo první mládě. Velmi zajímavý je u tohoto druhu hlodavců, kteří pocházejí z ostrova Luzon na Filipínách, způsob odchovu.

Samice velemyši rodí vždy jen jedno mládě po 60 až 65 dnech březosti.
Zdroj: Zoo Ústí nad Labem

Zoologická zahrada začala zajímavé hlodavce chovat v roce 2015, kdy k nim přišel samec William ze Zoo Vídeň. Po měsíci za ním dorazila z Ostravy samice Kate. Přestože ale porodila pětkrát, o žádné ze svých mláďat se nestarala. Chovatelé se proto rozhodli pro příchod nové samičky ze Zoo Plzeň, kterou pojmenovali Kate II.

O březosti Kate II, které je třináct měsíců, se vědělo, a tak pro chovatele nebyl porod žádným překvapením. „Samice se s čerstvě narozeným mládětem ukryla ve své dřevěné boudičce, která jinak slouží k odpočinku. Díky tomu, že už druhý dne vylezla ven, bylo možné mládě zkontrolovat," říká mluvčí ústecké zoo Věra Vrabcová.Velemyši mají velké zadní nohy s většími drápy, které jim pomáhají v životu ve větvích.Zdroj: Zoo Ústí nad LabemMláďata velemyši obláčkové se rodí plně vyvinutá, osrstěná a hned vidí. U tohoto druhu se vyvinul velmi zajímavý způsob odchovu. „Samice sce může mládě na krátkou dobu odložit v hnízdě, ale ono je většinou pevně přisáté k jednomu ze struků, které má samice umístěné úplně vzadu na břiše. Pokud vyleze z hnízda kvůli hledání potravy a pohybu ve větvích, mládě ji v pevném spojení následuje a cupitá za ní. Někdy to vypadá opravdu krkolomně a je až s podivem, že nespadne," vysvětluje s úsměvem Věra Vrabcová. Protože zatím všechno nasvědčuje tomu, že odchov bude úspěšný, můžou si tento pohled při troše štěstí vychutnat i návštěvníci zoologické zahrady.