Psí a kočičí lidé, dva úplně odlišné druhy

Je lepší kočka nebo pes? Časté názorové střety majitelů mazlíčků na internetu mají reálnou příčinu v tom, že jde v podstatě o dva odlišné "lidské druhy", což dokládá i nová studie z wisconsinské Carroll University.

Psí a kočičí lidé, dva úplně odlišné druhy

Pejskaři jsou podle studie zpravidla lidé aktivnější a vstřícnější s tendencí dodržovat pravidla. Milovníci koček naopak bývají více introvertní a citlivější, s tím, že jsou i méně konformní a důležitější je pro ně účelnost, než respektování pravidel. Podle testů pak mají "kočkaři" v průměru o něco vyšší inteligenci, než páníčci psů.

"Jedním z důvodů může být i typ prostředí, kterému pes a kočka dávají přednost," citoval server livescience.com autora studie, profesora psychologie Denise Guastella. Psi vyžadují pravidelně procházky venku, při kterých se jejich majitelé dostávají do kontaktu s jinými lidmi - a nejen pejskaři. Kočky se naopak na procházku nevodí a jejich introvertní majitelé mohou zůstávat zalezlí doma, třeba u knížky.

Průzkum čerpal z testování 600 vysokoškoláků, kteří se měli rozhodnout, zda jsou spíše milovníky psů nebo koček. A mimo jiné uvést, co mají na svých mazlíčcích nejraději. "Kočičí lidé" tvořili jen 11 procent z dotázaných, zatímco "psí lidé" je s 60 procenty hravě přečíslili. Zbývající účastníci průzkumu uvedli, že mají buď rádi obě zvířata, nebo žádné z nich.

Pro pejskaře bylo nejdůležitější kamarádství a schopnosti jejich psů, zatímco majitelům koček záleželo především na náklonnosti jejich zvířat.

Podobné studie ovšem nemají jen poskytnout munici věčným diskusím, kdo je lepší - ať již majitelé, či jejich mazlíčci, ale psychologové je chtějí využít ke zpřesnění terapií. Lidé se tak dají nejen lépe odhadnout, ale volba vhodného domácího mazlíčka někdy může pomoci víc než nějaké medikamenty.

 

Související články

Jsme na Facebooku

Večer v TV

Celý program

Přihlášení k odběru newsletteru

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru a neuniknou vám žádné novinky z webu i časopisu National Geographic.