Dinosauří mláďata patrně neměla šupiny, ale peříčka. Měla je chránit před zimou

Dinosauři byli zřejmě jako mláďata opeření. Jejich peří však zřejmě nesloužilo pro létání, ale mělo je ochránit před zimou.

Dinosauří mláďata patrně neměla šupiny, ale peříčka. Měla je chránit před zimou

Dinosauři prý alespoň jako mláďata nebyli pokrytí šupinami, jak se dosud předpokládalo, ale měkkými peříčky. Vyplývá to podle DPA ze studie publikované v odborném časopise Proceedings of the National Academy of Sciences (PNAS).

Obří brouky z oblohy vytěsnili teprve ptáci. Nebýt jich, máme metrové vážky

Má peří, ale není to pták

"Musíme nyní asi přepsat svou představu o těchto gigantických plazech. Pravděpodobně byli všichni mnohem měkčí (než se myslelo)," uvedl dnes podle DPA německý paleontolog Oliver Rauhut na setkání paleontologů a geologů v Mnichově.

Oporu pro toto tvrzení poskytl jeho týmu výzkum 150 milionů let staré fosilie dinosauřího mláděte nalezené v bavorském okrese Kelheim. Peří podle vědců nesloužilo těmto vyhynulým plazům k létání, ale spíš k ochraně před chladným počasím.

Tento poznatek by mohl nasvědčovat i teorii, že dinosauři mohli být teplokrevní.

Nezávisle na uvedeném výzkumu v těchto dnech publikovali i vědci z univerzity v Barceloně v odborném časopise Nature studii vyvracející jeden z hlavních argumentů pro studenokrevnost dinosaurů, totiž že růst kostí těchto vyhynulých plazů byl odlišný od růstu kostí u savců.

Ilustrační foto: Wikipedia