Vědci objevili nový druh žáby. Uprostřed New Yorku

Člověk by řekl, že metropole jako New York je pro zvířata zcela nepřívětivým místem. Opak je pravdou: jen žab v této metropoli žije 14 druhů!

Vědci objevili nový druh žáby. Uprostřed New Yorku

Nejvíce se zde vyskytují skokani, ale také třeba dva druhy ropuch. V březnu biology zaskočilo, když zjistili, že ve městě žijí i žáby, které doposud věda neznala.

Skokani Rana jsou si extrémně podobní – odlišit jeden druh od jiného není vůbec snadné. Jen v New Yorku jich žije sedm, v celých Spojených státech dokonce dvojnásobek. Aby biologové jednotlivé druhy rozpoznali, musí je zkoumat pomocí analýzy DNA.

Žába zpod mrakodrapů

Jedna tato „leopardí žába“, jak Američané skokanům přezdívají, se ocitla pod mikroskopem ekologa Jeremy Feinberga z Rutgersovy univerzity. Ve spolupráci s dalšími čtyřmi kolegy zjistil, že objevili zcela neznámý druh žáby.

Zjistili, že žába zřejmě pochází z Manhattanu, dnes už ho tam však nepotkáte. V současné době jsou nově objevení skokani rozšíření především na ostrově Staten Island – tedy na dohled od Sochy svobody, ale také u New Jersey. Celou studii naleznete ZDE

Žába zatím nemá oficiální jméno, biologicky správný postup tedy je označovat ji jako „Rana, sp. nov." neboli „Rana, nový druh.“ Mezi americkými biology už však podle serveru ScienceDaily.com získala přezdívku „Divná rana.“

FOTO: Rutgers University