Počítačové hry mění lidský mozek. Odhalila to magnetická rezonance

Hraní na počítači není tak nevinná zábava, jak by se mohlo zdát. Nová studie zjistila, že mění některé oblasti mozku.

Počítačové hry mění lidský mozek. Odhalila to magnetická rezonance

Dopad odeznívá, když se s hraním skončí.

Bojové počítačové hry ovlivňují lidský mozek. Dospěl k tomu vědecký tým lékaře Yanga Wanga z americké Indianské univerzity, který sledoval činnost mozku hráčů pomocí magnetické rezonance. Vědci ale zatím nevědí, jaké dopady změny v mozku hráčů mají na jejich chování, uvedl britský deník The Daily Mail.

Wangův tým po dva týdny sledoval 22 mladých mužů, které rozdělil na dvě skupiny. Jedna týden hrála nejméně 10 hodin počítačovou "střílečku" a další týden s tím přestala, druhá skupina hry vůbec nehrála. Lékaři pomocí magnetické rezonance pravidelně sledovali činnost mozku všech účastníků výzkumu. "Vůbec poprvé jsme zjistili, že se u skupiny náhodně vybraných mladých mužů už po týdnu hraní bojových počítačových her ukazovalo méně aktivací ve střední přední části mozku," uvedl Wang. "Tato oblast mozku je důležitá pro ovládání emocí a agresivního chování," dodal.

Kdy přestat?

Vědci ale jsou se závěry obezřetní. Wangův tým zdůraznil, že když se člověk učí cokoli nového, jsou na snímcích z magnetické rezonance vidět změny aktivity v určitých částech mozku. Výzkum proto neprokazuje, že hraní bojových her způsobuje změny chování. Wangův tým také došel k závěru, že dopad hraní bojových her na mozek odeznívá, pokud lidé s hrou skončí. Magnetická rezonance ukázala, že týden poté, co sledovaní hráči přestali hrát, se jejich mozek choval stejně jako na začátku experimentu.