Evropa

Smrt tělům z vosku sluší
Citadela, která se vypíná nad přístavem Cagliari, střeží za vysokými hradbami svou 13. komnatu. Unikátní muzeum voskových figurín …

Smrt tělům z vosku sluší

Azurové pobřeží nabízí romantiku i okázalý luxus
Azurové pobřeží, neboli v originále Cote d´Azur, obdivují každoročně tisíce turistů z celého světa. Nádherný odstín moře, romantické ostrůvky a zákoutí, oblázkové pláže a výhled na alpské vrcholky dělají z této oblasti nejvyhledávanější přímořskou destinaci ve Francii.

Azurové pobřeží nabízí romantiku i okázalý luxus

Výprava za Objekty věčnosti s Carlosem Relvasem
Galerie Rudolfinum připravila reprezentativní průřez tvorbou Carlose Relvase (1838-1894), jež je zakladatelskou osobností portugalské fotografie. Výstava je koncipovaná jako putovní a po premiéře v Praze zamíří do dalších evropských metropolí.

Výprava za Objekty věčnosti s Carlosem Relvasem

Evropský miniraketoplán se chystá na první suborbitální let
Evropská vesmírná agentura (ESA) vyvíjí svou první kosmickou loď schopnou návratu do atmosféry. V první fázi má jít o nepilotovaný miniraketoplán podobný X-37B, který využívá zatím k tajným misím americké letectvo. Nicméně program údajně ve vzdálené budoucnosti počítá i s pilotovanými lety.

Evropský miniraketoplán se chystá na první suborbitální let

Tisíc let nazpátek mají všichni Evropané společné předky
Myšlenka Evropské jednoty dostala nečekanou podporu od genetiků. Analýza DNA podle nové studie ukázala, že všichni dnešní Evropané mají společné předky, kteří žili před 1000 let. Stejně tak logicky samozřejmě dospějeme k závěru, že s větším časovým odstupem sdílí stejné předky celý lidský rod.

Tisíc let nazpátek mají všichni Evropané společné předky