Geologie

Mykénskou civilizaci srazilo na kolena zemětřesení, soudí vědci
Záhadný zánik mykénské civilizace, "zlaté doby" zvěčněné v eposech Ilias a Odysseia, historici nejčastěji spojovali s nájezdy nebo revolucí po mýty opředené Trojské válce. Jako pravděpodobnější se však s novými výzkumy ukazuje jako hlavní příčina zkázy civilizace ničivé zemětřesení kolem roku 1200 př. n. l.

Mykénskou civilizaci srazilo na kolena zemětřesení, soudí vědci

Obrovská díra v zemi zaskočila vědce
Přibližně 80 metrů široký kráter byl náhodně objeven na sibiřském poloostrově Jamal. Odborníci předpokládají, že díra pravděpodobně vznikla podzemní explozí plynu, jehož jsou zde bohatá naleziště. Nicméně i tak jde o výjimečný a úkaz, který chtějí vědci prozkoumat.

Obrovská díra v zemi zaskočila vědce

Magnetické pole Země slábne, potvrdily satelity
Magnetické pole, které chrání život na Zemi před nepřetržitým proudem nabitých částic a zářením, slábne. Dokazuje to první sada výsledků snímkování o vysokém rozlišení s pomocí systému Swarm (Roj)., který vyslala Evropské kosmická agentura ESA.

Magnetické pole Země slábne, potvrdily satelity

Hrozí erupce v Yellowstonu? Zvířata utíkají z parku
Videa zachycující údajný úprk divoké zvěře z Yellowstonského národního parku vyvolala v Americe velkou pozornost. Začalo se spekulovat znovu o možnosti z nitra obrovského magmatického kotle, který se v kaldeře po dávné super-erupci stále dřímá.

Hrozí erupce v Yellowstonu? Zvířata utíkají z parku

Yukon znovu přitáhl hledače bohatství
Novodobá „zlatá horečka“ ohrožuje jednu z posledních velkých severoamerických divočin. Reportáž Toma Clynese o honbě za zlatem, zinkem, mědí a dalšími nerosty ilustrují fotografie Paula Nicklena. Celou reportáž najdete v únorovém vydání našeho časopisu.

Yukon znovu přitáhl hledače bohatství