Medicína

Cukr není jed, aneb sladká obrana
Cukr dostal nálepku zla zodpovědného za tloustnutí nemalé části lidské populace. Kampaň proti cukr zachází někdy tak daleko, že je označován za jed. Proto se proti hysterii postavili i odborníci, kteří před nadměrnou konzumací všeho sladkého varovali.

Cukr není jed, aneb sladká obrana

Hovnopilulky nahrazují komplikované transplantace fekálií
Lidé, kteří trpí antibiotikům vzdorujícím bakteriálním onemocněním střev, mají novou naději. Laboratoř Massachusettské všeobecné nemocnice našla jednoduší formu terapie, než je účinná transplantace fekálií, která se praktikuje i v České republice. Zdravé exkrementy od dárce na potřebné místo dopraví kapsle.

Hovnopilulky nahrazují komplikované transplantace fekálií

Jeden prsten přečte vše, slova do vět sváže
Vědci z Massachusetts Institute of Technology (MIT) vyvíjejí speciální čtecí zařízení pro lidi s poruchou zraku. Připomíná větší prsten, který umožňuje číst v reálném tištěný text s tím, jak prst jede po řádcích.

Jeden prsten přečte vše, slova do vět sváže

Už jen pět mutací dělí lidstvo od nové pandemie
Smrtící virus ptačí chřipky H5N1 byl poprvé objevena před 17 lety. Přestože virus je nebezpečný pro lidi, jeho šíření bylo omezeno přenos z ptačí krve. Vědci však nyní varují, že stačí jen pět mutací, aby se infekce začala snadnošířit mezi lidmi jako běžná chřipka.

Už jen pět mutací dělí lidstvo od nové pandemie

Inženýři nutí bakterie k produkci živé hmoty
S inspirací získanou studiem přírodních materiálů, jako jsou kosti nebo matice minerálů, nutí inženýři z MIT bakteriální buňky k produkci biofilmů, které kombinují živé z neorganickými prvky: například zlatými nanočásticemi a kvantovými tečkami. Vzniká tak živá hmota.

Inženýři nutí bakterie k produkci živé hmoty