Smrt

Albíni v Africe jsou oběťmi mnoha vražd. Místní šamani dostanou za jejich tělo tisíce dolarů
Uprostřed Afriky jejich vzhled poutá pozornost, jejich kůže totiž nemá žádný pigment. Těmto jedincům bývá přisuzovaná magická moc, a tak kvůli svému neobvyklému zjevu padlo a padá do rukou šamanů, překupníků a zločinců mnoho postižených lidí. Ostatně i divoká příroda je k albínům krutá obecně - nápadní jedinci se stávají snadnou kořistí (a týká se to nejen drobnějších zvířat, ale třeba i tygrů nebo lvů).

Prokletí Albíni v Africe: Narodit se bílý v Tanzanii znamená rozsudek smrti

Na počátku osmdesátých let bylo vyhubnení dinosaurů a dalších obřích tvorů velkou záhadou. Na konci dekády však bylo toto tajemství odhaleno: do Země narazil asteroid nebo kometa a následkem této srážky bylo ochromení planety silným mrazem. Objev masivního kráteru, a tedy i místa dopadu, u pobřeží Mexika byl pro většinu vědců pádným důkazem. Ovšem ve stejném čase se odehrála další katastrofa globálních rozměrů: řada sopečných erupcí, které zastíní vše, co lidstvo doposud zažilo.

Víme, co zabilo dinosaury! A nebyl to jen asteroid

Jak se drtivá lavina, která zabila 16 nosičů a Šerpů, sesunula na svazích Mount Everestu a navždy změnila život na této hoře, přibližuje reportáž Chipa Browna a fotografie Aarona Hueyho z listopadového vydání. Tady si můžete přečíst krátký úryvek.

Smutek na nejvyšší hoře