Vesmír

Teleskop ARKYD má otevřít vesmír všem
Formou obdobnou sbírce na Národní divadlo chce společnost Planetary Resources otevřít vesmír co nejširšímu okruhu lidí. Za příspěvky od 10 po 10 tisíc dolarů získají dárci kromě členství i různé možnosti, jak teleskop využít pro sebe. Od 29. května se již zapojilo na 6000 lidí a vybralo se téměř 600 tisíc dolarů.

Teleskop ARKYD má otevřít vesmír všem

Jak najít vyspělejší civilizaci, než je pozemská?
Postupně narůstá počet zjištěných planet u cizích hvězd, i těch, které by mohly být obyvatelné a pár je jich dokonce velmi podobných Zemi. Zatím však neexistuje žádný důkaz o existenci technologicky vyspělé civilizace. Nový projekt proto hledá mimozemšťany schopné vybudovat struktury pozorovatelné na vzdálenost tisíců světelných let.

Jak najít vyspělejší civilizaci, než je pozemská?

Nový fúzní pohon zkrátí let k Marsu na 30 dní
NASA platí vývoj nové kosmické rakety na Washingtonské univerzitě, který by měl zkrátit pilotovaný let na Mars z roku na pouhý měsíc. Srdcem programu je fúzní pohon, který začal tým dávat dohromady, přestože to hlavní ještě chybí.

Nový fúzní pohon zkrátí let k Marsu na 30 dní

Fyzici jsou už na stopě tajemné temné hmoty
Vědci jsou zřejmě krůček od vůbec prvního přímého pozorování temné hmoty, která tvoří podstatnou část vesmíru. Ukazují to první výsledky experimentu, který tým fyziků z CERN uskutečnil s pomocí detektoru kosmického záření za 40 miliard, který byl instalován na Mezinárodní vesmírné stanici v roce 2011.

Fyzici jsou už na stopě tajemné temné hmoty