Rozsáhlá studie na úctyhodném vzorku 73 000 lidí sledovala, jaká skladba potravin je nejzdravější z pohledu délky života. Závěry studie byly zveřejněny v posledním vydání Journal of American Medical Association.
Chlor a brom nejsou ve velkých koncentracích zrovna prvky příhodné pro život, přestože je NaCl nad zlato a čaj s bromem přežily celé generace otců. Ze Země však udělalo živou planetu i rozsáhlé odchlorování (a odbromování) před čtyřmi miliardami let.
Kult opálené pokožky upadl před několika lety v nemilost, když se prokázala spojitost mezi přemírou slunění a rakovinu kůže. Někteří odborníci dokonce začali doporučovat, aby lidé vystavování UV paprskům minimalizovali. Nicméně nová studie varuje, že přínosy slunění jsou mnohem vyšší než rizika.
Až donedávna probíhalo hledání mimozemských civilizací jen na základě analýzy radiových vln z vesmíru v rámci projektu SETI. Nově však navrhují vědci jiný způsob: hledat tepelnou stopu civilizace v infračerveném spektru.
Formou obdobnou sbírce na Národní divadlo chce společnost Planetary Resources otevřít vesmír co nejširšímu okruhu lidí. Za příspěvky od 10 po 10 tisíc dolarů získají dárci kromě členství i různé možnosti, jak teleskop využít pro sebe. Od 29. května se již zapojilo na 6000 lidí a vybralo se téměř 600 tisíc dolarů.
Poněkud hořká americká komedie Idiocracy o hloupnutí lidstva se podle nové studie naplňuje. Inteligence lidí v rámci euro-americké civilizace klesla mezi lety 1889 až 2004 o 14,1 bodu.