Jacob Mathers, Unsplash
Před 81 lety vypuknul největší válečný konflikt v dějinách lidstva. Druhá světová válka proti sobě postavila 30 zemí a více něž 100 milionů lidí. Zůstala po ní smutná bilance více než 60 milionů obětí. Svůj podíl na tom měl také vývoj stále dokonalejších a účinnějších zbraní. Seznamte se s legendárními zbraněmi, jejichž propracovanost navzdory počtu obětí budí obdiv dodnes.

5 nejznámějších vynálezů, které psaly příběh 2. světové války

Krkavcovití jsou spojováni s magií a nikdy nevěstí nic dobrého. Vědci se jim nyní snaží napravit reputaci.
V literatuře jsou vrány či havrani vždy špatným znamením a jsou spojováni s čarodějnicemi a černou magií. Většina lidí má za to, že kradou, požírají vejce jiných ptáků a snižují tak populaci ostatních ptačích druhů. Vědci však nyní očišťují jméno krkavcovitých. Zkoumáním více než 326 interakcí mezi obávanými okřídlenými škůdci a jejich kořistí totiž došli k závěru, že jim křivdíme.

Špatná pověst krkavcovitých je jen mýtus!

Tři útesy z australského Velkého bariérového útesu, poblíž ostrovů Whitsunday, zvěčněné z Mezinárodní vesmírné stanice. Z vesmíru jsou velmi dobře viditelné, díky výrazné modré barvě mělkých lagun, kontrastující s tmavými hlubinami.
Foto týdne

Duhová modř

Vlast tulipánů – Kazachstán
S největší pravděpodobností vás překvapí, že Kazachstán, a nikoli ne Nizozemsko, je rodištěm tulipánů! Kromě toho, na rozdíl od Nizozemska, země, která láká tisíce turistů na každoroční rozkvět těchto delikátních zástupců flóry, v Kazachstánu rostou a kvetou tulipány ve volné přírodě bez lidského zásahu a zabírají mnohem větší prostor v oblasti! Zde najdete kolem čtyřicet ze 65 divoce rostoucích druhů květin existujících ve Střední Asii a 18 z nich je zahrnuto v Červené knize. A mezi nimi budou slavné tulipány Schrenka a Greiga.

Pět neočekávaných důvodů, navštívit Kazachstán