Den 9. – Jezero plameňáků

On-line deník z fotoexpedice NG do Afriky.

Zdroj: archiv

Naše expedice přesedlala. Z aut si vyrazili na půldenní pěší safari na úpatí čtvrté nejvyšší hory Afriky Mt. Meru (4566 m) v národním parku Arusha.

Pátek 11.3.2011

Dnešní den je ve znamení procházky v parku Arusha. Jsme vpuštěni do divoké přírody s ozbrojeným strážcem. Potkáváme žirafy, buvoly, prasata, opice… V této oblasti nežijí tak nebezpečné šelmy jako jsou například lvi, proto je možné zde jít na vycházku. Ovšem i buvol nebo prase jsou nebezpečná zvířata, proto je nutné mít po boku strážce s puškou.

Je vedro a stoupáme výš a výš, abychom viděli na celou oblast z výšky. Je to nádhera… Po výstupu začínáme sestupovat a míříme k vodopádu. Po náročné cestě plné slunce je to velice osvěžující. Dáváme si malou přestávku a pozorujeme šumící vodopád…

Po návratu z parku jsme poobědvali na odpočívadle a zamířili k obrovskému jezeru, které je plné plameňáků. Pro fotografování ráj. Modré jezero kontrastující s růžovými plameňáky, úžasná podívaná… Jentak si sednout do trávy a hejna ptáků pozorovat je úžasný relax. Tohle v České republice nikdy neuvidíte.

K jezeru přijíždí auto plné mladých afričanů a afričanek. Povídáme si s nimi a zjišťujeme, že jsou to budoucí rangeři neboli strážci. Jsme pro ně exotičtí a je pro ně velice zábavné se s námi fotografovat. Každý z nich chce mít svou fotku s bělochem. Milý zážitek.

Míříme zpět do lodgí v Arushe. Je to poslední cesta s našimi řidiči. Expedice pomalu končí…

Je večer a k večeři zveme i naše řidiče, abychom jim za všechno poděkovali. Krásná atmosféra. Všichni si výpravu maximálně užili a našim řidičům patří velké díky.

Jdeme spát, nastává poslední noc v Tanzanii…

Populárně naučná expedice National Geographic pořádaná spolu s CK Adventura míří do Tanzanie. Cílem expedice je nejen navštívit nádherná a fotogenická místa národních parků Afriky, ale také zdokonalit se v umění fotografovat. Můžete jet také s námi – alespoň virtuálně prostřednictvím on-line reportáže.
 Více informací o expedici najdete v článku Fotoexpedice Afrika – před startem

Den 1. – Čekání v Istanbulu.

Den 2. - Minibusem v prachu a kamení.

Den 3. – Opice, sloni i krávy, zkrátka safari

Den 4. – Setkání se lvy

Den 6. – Rozzlobené slonice

Den 7. – Večeře leopardů

Den 8. – S hadem a krokodýlem v ruce