Astronaut z ISS zachytil na fotografii letadlo ze vzdálenosti 400 km od Země

NASA zveřejnila neuvěřitelný snímek, pořízený z paluby Mezinárodní vesmírné stanice. Zobrazuje malé ostrůvky na Bahamách a výrazné přílivové proudy, které je protínají. A také letadlo, jež v té chvíli právě oblastí prolétalo!

Podle NASA je právě tato oblast pro astronauty při pozorování Země z vesmíru nejlépe rozpoznatelným místem naší planety.
Zdroj: NASA

Nejprve si tohoto nepatrného detailu nikdo nevšiml. Cílem fotografie totiž nebylo letadlo, ale malé ostrůvky a proměny přílivu a odlivu mezi nimi. Fotografii pořídil astronaut ve vzdálenosti 400 kilometrů od Země fotoaparátem Nikon D4 1150mm.

Řetězec ostrůvků, který se táhne více než 14 kilometrů daleko, se nachází na západ od ostrova Exuma. Ten leží stranou od větších bahamských ostrovů a většinu jeho plochy si rozdělili soukromí vlastníci. Jeho historie je plná opravdových pirátů, včetně proslulého skotského piráta Wiliama Kapitána Kidda z osmnáctého století. Podle NASA je právě tato oblast pro astronauty při pozorování Země z vesmíru nejlépe rozpoznatelným místem naší planety.

Už ho vidíte?

Díky změnám v přílivu na pobřeží proudí každodenně úzkými kanály mezi ostrůvky velké množství vody, nejprve v jednom směru a následně v druhém. Tmavě modrá barva ukazuje nejhlubší místa kanálů, kde proud vody roztrhl skalní hřebeny. Okolní voda je mělká (méně než 25 metrů hloubky) a tedy značně světlejší.