Cesta k poznání v molekulární biologii a astrofyzice: Génius Stephena Hawkinga

Domníváte se, že převratných vědeckých objevů jsou schopni pouze mimořádně nadaní jedinci? Světoznámý britský teoretický fyzik Stephen Hawking vás chce přesvědčit o tom, že i „obyčejní" lidé mohou snadno pochopit a porozumět největším myslitelům a jejich způsobu uvažování.

Stephen Hawking bude hledat odpovědi na zásadní otázky: Kdo jsme? Proč jsme tady? A jsme ve vesmíru sami?
Zdroj: National Geographic Channel

V novém vědeckém seriálu Génius podle Stephena Hawkinga se pokusí odhalit skutečný lidský potenciál. Vybraní dobrovolníci a diváci budou postaveni do situace, kdy musí myslet jako největší géniové naší minulosti a odpovídat na některé z nejtěžších otázek lidstva. Využijí širokou škálu experimentů a neskutečných triků na cestě k poznání v oblasti molekulární biologie, astrofyziky a dalších věd. A vy se dozvíte více o velkých myslitelích a jejich objevech, které napomohly získat vědecká fakta.

Věděli jste, že…

• Charles Darwin, průkopník evoluční teorie, měl na škole přezdívku Gas (plyn). Při cestě kolem světa se plavil na lodi HMS Beagle. Po celou dobu trpěl mořskou nemocí.
  • Joseph John Thomson objevil elektron a způsobil převrat ve znalostech o atomové struktuře. Osobně učil sedm budoucích držitelů nobelových cen.
  • Isaac Newton vytvořil gravitační zákon a objevil, jak se rozkládá bílé světlo. Díky třem pohybovým zákonům položil základy moderní fyziky.
  • Georges Lemaître, jenž zformuloval teorii velkého třesku, byl v roce 1923 vysvěcen na kněze.
  • Antoni van Leeuwenhoek si vyrobil vlastní čočky a jeho koníčkem bylo sledovat malé předměty. Jako první pozoroval prvoky a bakterie. Nazval je „velmi malá zvířátka".
  • Mikuláš Koperník, jenž prohlásil, že planety obíhají kolem slunce, ovlivnil Galileo Galilea a Isaaca Newtona. Ve volném čase maloval autoportréty.
  • Galileo Galilei slýchal o vynálezu zvaném dalekohled. Koupil několik čoček, zbrousil je a sestavil vlastní. Objevil čtvrtý Jupiterův měsíc.
  • Albert Einstein, nejvlivnější vědec 20. století, odešel ze školy v šestnácti letech. Hlásil se na spolkovou vysokou technickou školu, ale u přijímacích zkoušek neuspěl ve francouzštine, chemii a biologii.
  • René Descartes, jenž je považován za otce filosofie a známý svým výrokem „Myslím, tedy jsem", žije dál – jeho rodné město bylo na filosofovu počest přejmenováno na Descartes. Členové britské skupiny Monty Python ho popsali jako „opileckého suchara".
Stephen Hawking bude prostřednictvím velkých myslitelů a jejich objevů hledat odpovědi na zásadní otázky: Kdo jsme? Proč jsme tady? A jsme ve vesmíru sami? Podobně jako ve svém knižním bestselleru Stručná historie času dokázal Stephen Hawking laikům vysvětlit široké spektrum kosmologických témat, v novém pořadu dokáže prostřednictvím dobrovolníků z řad obyčejných lidí objasnit zásadní otázky týkající se lidstva.
Nový seriál Génius podle Stephena Hawkinga bude mít premiéru ve středu 1. června v 18 hodin na National Geographic Channel.

V novém pořadu Génius podle Stephena Hawkinga dokáže prostřednictvím dobrovolníků z řad obyčejných lidí objasnit zásadní otázky týkající se lidstva.