Mapa světa: Země a jejich slogany
Pomocí pár slov se státy snaží zachytit svoji originalitu a přesvědčit tak turisty, aby je během dovolené nevynechali. Zajímavý průzkum anglického webu pro cestovatele odhalil, který výraz se opakuje nejčastěji.
FamilyBreakFinder.co.uk se rozhodla dát dohromady slogany, pomocí kterých země doufají v posílení cestovního ruchu. Ukázalo se, že zatímco jedni sází na jednoduchost ("Travel in Slovakia – Good idea"), jiní se snaží na turisty útočit pomocí velkých písmen ("Australia – There's NOTHING like Australia"), anebo je jako africké Džibutsko pobavit prostřednictvím slovní hříčky ("Djibouti – Djibeauty").
Jednoznačně největší oblibu má při tvoření sloganů slovo beautiful čili krásný. Najde se ale i 38 zemí, které vědí, že je určitě stojí za to objevit i bez lákavých slov. A Česko? Přichází se svým jednoduchým, přesto silným heslem: "Česko: Země příběhů".