Mimozemšťané nás nesní, věří největší expertka na cizí civilizace

UFO s mimozemšťany, kdyby už na Zemi přistálo, by nepřineslo válku. Tvrdí to bývalá šéfka projektu SETI, která mimozemské civilizace hledala 35 let.

Mimozemšťané nás nesní, věří největší expertka na cizí civilizace

Mimozemšťané, kteří by v budoucnu zavítali na Zemi, by jistě nebyli tak nepřátelští, jak ukazují vědecko-fantastické filmy. Je o tom podle webu Space.com přesvědčena astronomka Jill Tarterová, která vedla výzkum na známém institutu pro hledání mimozemské inteligence SETI.

Jak by vypadal první kontakt s UFO: Úředníci by svolali tiskovku

"Pokud by mimozemšťané byli schopní navštívit Zemi, znamenalo by to, že mají dostatek sofistikovaných technologických kapacit, než aby potřebovali otroky, jídlo nebo další planety," řekla Tarterová, která se hledání signálů mimozemského života věnovala 35 let.

Důvěru Tarterové v mírumilovnost mimozemšťanů nesdílí známý astrofyzik Stephen Hawking, který již dříve vyjádřil obavy, že mimozemské civilizace by se na Zemi mohly vydat kvůli přírodním zdrojům.

"Zatímco sir Stephen Hawking varoval před tím, že by mimozemšťané mohli zkusit dobýt nebo kolonizovat Zemi, já s respektem nesouhlasím," řekla Tarterová. "Pokud by sem mimozemšťané přišli, bylo by to jednoduše kvůli průzkumu. Uvážíme-li věk vesmíru, nebyli bychom zřejmě ani jejich prvním setkáním s jinou civilizací."

V jakých filmech se nás už mimozemské civilizace pokoušely zotročit?

Dá se říci, že sci-fi trháky o útoku mimozemšťanů patří mezi vůbec nejúspěšnější díla filmového průmyslu. Zdá se, že obava před cizím a cizinci, která je člověku zřejmě vrozená, se transformovala z jiných národností a kultur na fiktivní obyvatele jiných planet. Podívejte se na přehled těch nejúspěšnějších filmů s tematikou útokem cizinců:

Pořadí: Název filmu: Tržby v dolarech:
1. Avengers  523 563 000
2. Transformers: Pomsta poražených  402 111 870