Největší dinosaurus, kterého kdy nosil svět

Nově nalezené zkamenělé kosterní pozůstatky v Patagonii odhalily paleontologům nejen nový druh dinosaura, ale zároveň jde možná o největšího suchozemského živočicha. Nový kolos měl podle odhadů 40 metrů a dosahoval výšky 20 metrů. Jeho hmotnost pak vědci odhadují na 77 tun.

Největší dinosaurus, kterého kdy nosil svět

To je o sedm tun více než kolik bylo přisouzeno dosavadnímu šampionovi - Argentinosaurovi, který se kdysi, jak jméno napovídá vyskytoval ve stejné končině, jako nově objevený druh.

Ovšem s odhady velikosti dinosaurů je značná potíž, protože málokdy je k dispozici kompletní kostra. Většinou vědci na základě dílčích nálezů a znalosti jiných druhů odhadují jak vypadalo celé zvíře.

Nový druh titanosaura vážil podle nich tolik, co 14 dospělých afrických slonů a jako u ostatních sauropodů, šlo o obrovského býložravce. O jeho nález se zasloužil náhodně zemědělský rolník a na další výzkum nastoupil tým paleontologů z muzea paleontologie Egidia Feruglia, pod vedením Joseho Luisa Carballida a Diega Pola.

Během výkopů vědci celkově našli asi 150 fosilizovaných kostí, které patřily celkem sedmi jedincům. Asi nejdůležitější pro odhad velikosti a váhy byl objev pozoruhodně dochované, obrovské stehenní kosti.