Netradiční muzeum: Dinosauria Museum Prague boří zažité představy o muzeu

Dvě odlišná slova a dvě odlišné reakce. Když řeknete dětem slovo muzeum, pravděpodobně jen znuděně protáhnou obličeje s vidinou zabitého odpoledne někde mezi vitrínami nezajímavých exponátů. Zato když řeknete dinosaurus, oči se jim nadšeně rozzáří radostí. A co teprve, když je tu momentálně k vidění jedna z největších sbírek dinosaurů světa, s originálními, až 24 metrů dlouhými a 154 milionů let starými kostrami dinosaurů, a navíc ve zcela netradičně pojatém muzeu!

Zdroj: Dinosauria Museum Prague

„Naši unikátní sbírku jsme vytvořili během posledních dvou let a v jejím rozšiřování hodláme pokračovat. Desítky a stovky milionů let staré originální kostry jsme propojili s nejmodernějšími technologiemi a vytvořili muzeum, které patrně nemá ve světě srovnání,“ říká majitel skupiny KAPRAIN Karel Pražák.

Zdroj: Dinosauria Museum Prague

Originální kostry i souboj titánů

Jedna z největších sbírek dinosaurů na světě totiž právě přistála u pražského letiště. Světový unikát Dinosauria Museum Prague je jedním z největších a nejmodernějších soukromých muzeí dinosaurů na světě, a už 4. října otevře své brány.

Na ploše čtyř tisíc metrů čtverečních můžete zažít se svými dětmi skutečnou cestu do pravěku. Nejen že zažijete úžasné odpoledne, kdy se chvílemi budete bát tak věrné expozice, ale dokonce se i něco dozvíte. K vidění tu totiž budou originální, až 24 metrů dlouhé a 154 milionů let staré kostry dinosaurů!

Zdroj: Dinosauria Museum Prague

Pojďte s námi do pravěku!

Pravěké království Dinosauria Museum Prague je umístěno přímo v areálu POP Airport v pražských Tuchoměřicích. A nepřehlédnete jej u z dálky, právě díky dominantě kostry diplodoka, která je 24 metrů dlouhá, 154 milionů let stará a z více než 90 % originální.

Zajímavostí muzea je, že většina exponátů z pravěku je tvořena skutečnými kosterními pozůstatky. Kromě diplodoka je tu k vidění i dvojice mosasaurů a Triceratops horridus, který si vysloužil jméno Trik. „Patří mezi nejzachovalejší exempláře svého druhu. Díky zahojeným zraněním, která jsou rozeznatelná na jeho hlavě, předpokládáme, že přežil útok nejobávanějšího predátora T-rexe,“ přibližuje Trikův životní příběh hlavní paleontolog muzea Štěpán Pícha.

Hlavní paleontolog muzea Štěpán Pícha.Zdroj: Dinosauria Museum Prague

Dalším modelem je obří létající ptakoještěr quetzalcoatlus, který se se svým jedenáctimetrovým rozpětím vznáší nad interaktivním světem fantazie.

Pro každého něco

Největším lákadlem pro návštěvníky jsou bezesporu právě originální kostry pravěkých ještěrů. Ty jsou v Dinosaurii navíc doplněny i modelem pravděpodobně nejpopulárnějšího ještěra – tyranosaura rexe v životní velikosti, nebo stejně věrohodným modelem létajícího ptakoještěra.

Zdroj: Dinosauria Museum Prague

Muzeum vás prostě zavede přímo do doby před miliony let, kde budete moci prožít skutečné odpoledne ve virtuální realitě. Nebude chybět ani rekonstrukce skutečného souboje titánů – pravěkých ještěrů!

A na své si přijdou i dospělí – součástí expozice bude i sbírka více než šesti tisíc zkamenělin a minerálů Geosvět, která vznikala déle než 50 let nashromážděním objevů 25 expedic do 20 různých zemí světa.

A co víc – nezapomnělo se ani na české tvůrce spojené s prehistorií – součástí expozice je totiž i galerie Zdeňka Buriana, Karla Zemana a Jana Sováka, tří nejznámějších českých tvůrců paleoartu.

Zdroj: Dinosauria Museum Prague

Cílem netradičního muzea je co nejzábavnější a interaktivní formou uvést návštěvníky do paleolitu. Kromě virtuální reality je zde i jakási univerzita, která ukazuje vývojový strom dinosaurů včetně jejich současných potomků, Paleo stezka představující složitý proces objevování, vykopávání a restaurování dinosauřích fosilií. Na závěr si každý může utvrdit své znalosti v připraveném POP kvízu.

Muzeum je možné navštívit individuálně nebo v komentovaných prohlídkách, nechybí ani program pro školy.