Rusové našli ostatky mamuťátka. Desetileté mládě vážilo 250 kilo

Jedinečný nález se podařilo objevit na Sibiři. Ustupující led odkryl skvěle zachované pozůstatky mamutího mláděte.

Rusové našli ostatky mamuťátka. Desetileté mládě vážilo 250 kilo

Takový nález se dlouho nestal.

Vědci v Rusku se radují z jedinečného nálezu - z dobře zachovalých ostatků dospívajícího mamuta, jehož stáří se odhaduje na 40.000 let. Díky sibiřskému podnebí přečkala do dnešní doby nejen kůže a kosti, ale také svaly a některé vnitřní orgány.

"Jedná se o dospívající zvíře, takový nález se dlouho nestal," řekl Genadij Bojeskorov z ruské akademie věd. Odborníci odhadují, že v době smrti bylo mamutovi asi deset let a vážil asi 200 až 250 kilogramů. Podrobnější výzkumy začnou v březnu příštího roku, kdy se do oblasti sjedou vědci z celého světa. Budou mezi nimi mimo jiné paleontologové i genetici.

Půda taje, paleontologové jásají

Nezvyklý nález učinili domorodí lovci již v srpnu. "Ihned věděli, že je to mamut. Poté ho přenesli do vesnice a uložili ho v kůlně, kde skladují ryby a maso," řekl Bojeskorov. Domorodci ho nyní vědcům předali. Ostatky domorodci nalezli v jeskyni na pobřeží Severního ledového oceánu nedaleko rybářské vesnice v Sašské republice na ruském Dálném východě. Mamut byl na počest místa nálezu překřtěn na Jukku.

Na Sibiři, kde díky klimatickým změnám taje dříve trvale zmrzlá půda, se v poslední době povedlo najít několik zajímavých mamutích nálezů.

Ilustrativní foto: Isifa