Srážka s asteroidem hrozí Zemi v roce 2068. Proletí kolem obří asteroid Apophis.

Naši Zemi čeká napínavá budoucnost. Asteroid Apophis nás ohrozí "až" v roce 2068, a nikoli dříve, jak se předpokládalo.

Zdroj: Profimedia.cz

Asteroid Apophis, který v letech 2029 a 2036 v bezpečné vzdálenosti proletí okolo Země, by se s naší planetou mohl srazit v roce 2068. Pravděpodobnost kolize je ale podle vědců z amerického Národního úřadu pro letectví a vesmír (NASA)  malá na základě posledních výpočtů činí 2,3 ku milionu.

Takhle blízko měla Apophis proletět kolem Země v roce 2029 podle původních výpočtů z roku 2006. Zdroj: Wikipedia

Planetka, která je vedena pod katalogovým číslem 99942, má průměr přibližně 325 metrů. Ihned po svém objevení v roce 2004 byla označena jako potenciálně nebezpečná, neboť tehdejší propočty naznačovaly bezmála tříprocentní pravděpodobnost srážky se Zemí v roce 2029. Pozdější studie sice apokalypsu vyloučily, ale otazník dlouho zůstával nad rokem 2036. Podle lednové zprávy NASA činí hrozba srážky v tomto roce jedna ku milionu.

Průlety menších asteroidů kolem Země nejsou nijak výjimečné, nicméně Apophis budí pozornost svou velikostí.

Asteroid Apophis:

Úvodní foto: Thinkstock