VIDEO: Kormorán natočil, jak se potopí do hloubky 50 metrů

Kormoráni jsou super-ptáci, odhalil nový výzkumný projekt.

VIDEO: Kormorán natočil, jak se potopí do hloubky 50 metrů

Kormoráni modroocí jsou pozoruhodní velcí ptáci žijící nejčastěji u pobřeží Jižní Ameriky. Živí se rybami, které loví nejčastěji těsně pod hladinou – tvrdily ještě nedávno encyklopedie. Na to můžete zapomenout, biologové s pomocí speciální kamery dokázali, že kormoráni se umí potopit až do hloubky 50 metrů.

Podívejte se na video:

Kormorány studoval s pomocí nové technologie biolog Martin Mendez pro organizaci World Conservation Society. Jednomu z kormoránů žijících poblíž argentinského pobřeží připevnil na hlavu miniaturní kameru a pak vědci na monitorech sledovali, jak hluboko se dravý pták potopí za svou kořistí – rybami. „Zatím nikdy jsme nepozorovali, že by se kormoráni modroocí potápěli za potravou až ke dnu,“ řekl Mendez v rozhovoru pro National Geographic. „Je to u nich úplně neznámé chování.“

Vědci 100 let cenzurovali studii o sexuálním chování tučňáků. Byla příliš šokující

Na videu můžete sledovat, jak se pták bez problémů potopí až do hloubky kolem 50 metrů – na jedno nadechnutí tam přitom vydržel téměř tři minuty. Poměrně dobře je na videu také zachycen způsob, jak se kormorán dokáže ponořit tak hluboko. Vlní tělem a ploutvemi i křídly si přitom pomáhá překonat odpor vody.

Teoreticky je možné, že kormoráni se potápějí ještě do větších hloubek – exemplář s kamerou totiž strávil na dně celých 80 sekund pátráním po potravě. Na život pod vodou však pořád ještě nejsou natolik specializovaní, aby se vyrovnali tučňákům. Třeba takový tučňák císařský se dokáže potopit až do hloubky kolem 300 metrů.