Napínavé video: Na zatoulané slůně zaútočí smečka hladových lvů. Ubrání se?

Když pomineme člověka, lev je podle vědců jediným predátorem, který je schopen zabít slona. Málokdy jde ale o férový boj jednoho proti jednomu, lvi jdou za obří kořistí ve skupinách a vybírají si mladší, a tudíž slabší jedince ze stáda.

Slůně napadené tlupou lvů

Sloni o nebezpečí ze strany lvů vědí, a proto svá mláďata drží při pochodu savanou mezi sebou, nenechávají je běhat po stranách. Mladý slon na videu se ale od svého stáda vzdálil, a to se mu mohlo stát osudným. Obklopila ho rovnou celá lví tlupa, čítající čtrnáct krvelačných šelem.

Není však lev jako lev ani slon jako slon: samice a mladí lvi nemají takovou sílu jako dospělí samci. Zatímco jediný samec může skolit sloní mládě dočista sám, k ulovení staršího slona potřebuje partnera. Pokud jde o lví samice, podle zoologů je typické, že slona porazí jen tehdy, vrhne-li se jich na něj aspoň sedm najednou.

VIDEO: ROZZUŘENÝ SLON VTRHNE MEZI DAV LIDÍ A ZDEMOLUJE OSOBNÍ AUTO. PROČ?

Jak je na videu dobře vidět, lvi útočí na slona zezadu; vyskočí mu na hřbet a snaží se ho dostat k zemi. Jak uvedla Karen McCombová z univerzity v Sussexu, lev se nikdy slonu nepostaví tváří v tvář, protože se obává jeho chobotu a tesáků.

Zajímavý byl experiment v Keni, při němž McCombová zkoumala reakce slonů na lví řev, reprodukovaný z nahrávky. Všimla si přitom, že sloni mnohem výrazněji reagují na několikahlasný lví řev, než na řev jediného lva. Ve stádu to byla většinou sloní samice, kdo "vyhlásil pohotovost" a přiměl ostatní slony k vytvoření defenzivní formace. Nejstarší, a tudíž nejzkušenější samice byly navíc schopny rozlišit řev lva od hlasu lvice, a odhadnout tak intenzitu nebezpečí.

NEUVĚŘITELNÉ VIDEO: ZAŘÍKÁVAČ LVŮ SE KOČKUJE A HRAJE FOTBAL S DIVOKÝMI ŠELMAMI