Unikátní video: Obří krajta VS nebezpečný krokodýl. Pro koho skončil boj smrtí?

Ačkoli krokodýl díky pevným čelistem s ostrými zuby vypadá nebezpečněji než běžný škrtič, na zákeřnou krajtu mu nemusejí stačit síly. Podívejte se na video, které jasně ukazuje, kdo má v přírodě navrch.

Krajta vítězí nad krokodýlem

Možná si říkáte, že takový krokodýl přeci nemůže být žádnou lahůdkou, vždyť jeho tvrdá a drsná kůže působí na chuťové pohárky přímo odpudivě. Krajta ale svou kořist nevychutnává jako Francouz večeři v pětihvězdičkové restauraci, krajta ji rovnou celou spolkne. A může to být klidně krokodýl.

NEJHORŠÍ LIDOŽROUTI V DĚJINÁCH: ZDIVOČELÍ LVI Z NJOMBE ZMASAKROVALI 1500 LIDÍ

Otázkou zůstává, jak rychle se plaz v hadím těle natráví a rozloží. Teoreticky by to mělo trvat mnohem déle než natrávení měkkého těla savce. Profesor Stephen Secor z univerzity v Alabamě ale tuto tezi překvapivě vyvrátil pozoruhodným experimentem.

Jeho tým pozoroval exemplář krajty tmavé, která pozřela mrtvého aligátora. Vědci přitom pomocí rentgenových snímků zjistili, že na trávení tohoto nevábného druhu plazu krajta spotřebovala méně energie než v případě trávení drobných savců a ptáků. PH jejího žaludku pokleslo z hodnoty 7 na hodnotu 2 během 24 hodin po pozření kořisti. Kyseliny a enzymy rozložily měkké tkáně aligátora v průběhu čtyř dnů, sedmý den pak už v krajtím žaludku nebyla po kořisti ani stopa.

Krajty si nicméně musejí dát dobrý pozor, aby krokodýla či aligátora před konzumací skutečně usmrtily. V USA byla totiž jednou nalezena krajta s rozpáraným břichem, o které se vědci domnívají, že se stala obětí vlastní potravy: krokodýl se zřejmě v jejím žaludku probral a prokousal si cestu ven…

VIDEO: BOJ NA ŽIVOT A NA SMRT. CHOBOTNICE PROTI LACHTANOVI. KDO ZVÍTĚZÍ?