Děti

Málo vzdělaní rodiče často vychovávají zlomyslné sobce
Děti z rodin s nízkou úrovní vzdělání jsou sobečtější a zlomyslnější, uvádí ve své studii magistra Julie Chytilová Ph.D. laureátka Ceny Neuron 2011 za ekonomii pro vědce do 40 let. Rozhovor přinášíme v rámci spolupráce s Nadačním fondem Karla Janečka na podporu vědy a výzkumu.

Málo vzdělaní rodiče často vychovávají zlomyslné sobce

Fantastické výlety vesmírem startují z brněnské Kraví hory
Letět do vesmíru, nahlédnout do mikrosvěta, poznat tajemství života, ponořit se do říše fantazie. To všechno – vlastně mnohem více – objevíte na Hvězdárně a planetáriu Brno. Uprostřed města Brna, na Kraví hoře, prožijete několik vědecko-fantastických příběhů – budoucnosti, minulosti i současnosti.

Fantastické výlety vesmírem startují z brněnské Kraví hory

Česká pomoc zachraňuje desetitisíce afrických dětí před hladem
Více než 560 místních dobrovolníků Člověka v tísni pomáhá již rok bojovat s dětskou podvýživou v Angole. V provincii Bié zdevastované občanskou válkou, kde trpí nedostatkem potravy každé šesté dítě, vyškolení dobrovolníci vyšetřili 230 000 dětí a přes 32 000 z nich se s podvýživou léčí.

Česká pomoc zachraňuje desetitisíce afrických dětí před hladem

Androidi míří mezi lidi. Thespian žije v liberecké iQLANDII
Čas mluvících robotů, přirozeně se pohybujících mezi námi, přichází. Díky svému naprogramování mohou pomáhat na letištích nebo provázet po muzeích. Ojedinělé setkání se světem budoucnosti je dosud možné pouze v patnácti zemích světa. A jednou z nich už je i Česká republika, robot Thespian je prvním exemplářem svého druhu ve science centru iQLANDIA

Androidi míří mezi lidi. Thespian žije v liberecké iQLANDII

Obklopeni elektrospotřebiči: Co s nimi, když doslouží?
Zkuste se doma projít a sami uvidíte. Žijeme doslova obklopeni elektrospotřebiči. Ledničky, mikrovlnky, počítače, telefony, průměrná domácnost jich napočítá desítky. Jenže spotřebič má svou životnost, po určité době zkrátka doslouží. Pak nastává okamžik, kdy musíme všichni vyřešit klasickou nerudovskou otázku: Kam s ním?

Obklopeni elektrospotřebiči: Co s nimi, když doslouží?

Dobrodružství s výletem do stratosféry? Můžete se zúčastnit i vy
Na pomezí hry a vědeckého experimentu balancuje český projekt Stratocaching, který letos již po druhé realizuje občanské sdružení Žádná věda, tentokrát v partnerství s National Geographic Česko. Účastnit se může každý – stačí se zaregistrovat na stránkách www.stratocaching.cz a sledovat experiment s pomocí mobilní aplikace.

Dobrodružství s výletem do stratosféry? Můžete se zúčastnit i vy