Kuriozita

Virtuální nesmrtelnost
„Digitální památkáři“ si vytkli za cíl zachytit ohrožená světová mistrovská díla v celé jejich trojrozměrné nádheře, píše George Johnson o projektu, který vyzývá na souboj pomíjivost v plynoucím čase. Článek z prosincového čísla tak představuje spojení něčeho velmi starého s nejmodernějšími zobrazovacími postupy.

Virtuální nesmrtelnost

Houby mají moc měnit počasí, zjistili vědci
Heslo komunistických ideologů Poručíme větru, dešti! se nepodařilo naplnit, kdyby tak jen tušili… Ale houby?, že umí manipulovat s klimatem, to asi netušil nikdo. Vědci však nyní popsali mechanismus, jakým houby ovlivňují vlhkost v ovzduší a stimulují větrné proudění s jasným záměrem: rozmnožit se.

Houby mají moc měnit počasí, zjistili vědci

SeaOrbiter se má stát novým dobyvatelem moří
K hvězdné lodi Enterprise ze seriálu Star Trek přirovnávají komentátoři koncept plavidla SeaOrbiter, které má umožnit hloubkový průzkum oceánu stálé posádce 24 hodin, každý den v týdnu. Start je stanoven na jaro 2016.

SeaOrbiter se má stát novým dobyvatelem moří

Yettiho totožnost odhalily geny, tvrdí britský vědec
Legendární opici podobný obyvatel Himálaje patří k velkým záhadám pozemské fauny společně s dinosauří lochnesskou příšerou a maxičervem olgoj chorchoj. Nyní však analýza DNA jeho vzorků nabízí skutečné vodítko k totožnosti sněžného tvora.

Yettiho totožnost odhalily geny, tvrdí britský vědec

Vypravte se na Velikonoční ostrov s Pavlem Pavlem
Česká redakce National Geographic se podílí na přípravě jedinečné výpravy na Velikonoční ostrov, který zajišťuje cestovní agentura Adventura. Pojede s námi i Ing. Pavel Pavel, který jako účastník expedice Thora Heyerdahla odhalil tajemství soch moai. Rozhovor s ním jsme zveřejnili v časopise v červnu 2012.

Vypravte se na Velikonoční ostrov s Pavlem Pavlem

Pohled na velké poprsí je léčivý, tvrdí vymyšlená vědecká zpráva
Vymyšlená zpráva tvrdí, že zírat na dámy obdařené výrazným poprsím se může zdát neslušné, ale je prospěšnější než návštěva posilovny. Odkazuje se na studii v časopise New England Journal of Medicine. Až po zveřejnění článku jsme zjistili, že se tento hoax objevuje od roku 2007 a přinejmenším polovina lidstva mu chce věřit. Alespoň neubližuje.

Pohled na velké poprsí je léčivý, tvrdí vymyšlená vědecká zpráva