Kuriozita

Yettiho totožnost odhalily geny, tvrdí britský vědec
Legendární opici podobný obyvatel Himálaje patří k velkým záhadám pozemské fauny společně s dinosauří lochnesskou příšerou a maxičervem olgoj chorchoj. Nyní však analýza DNA jeho vzorků nabízí skutečné vodítko k totožnosti sněžného tvora.

Yettiho totožnost odhalily geny, tvrdí britský vědec

SeaOrbiter se má stát novým dobyvatelem moří
K hvězdné lodi Enterprise ze seriálu Star Trek přirovnávají komentátoři koncept plavidla SeaOrbiter, které má umožnit hloubkový průzkum oceánu stálé posádce 24 hodin, každý den v týdnu. Start je stanoven na jaro 2016.

SeaOrbiter se má stát novým dobyvatelem moří

Houby mají moc měnit počasí, zjistili vědci
Heslo komunistických ideologů Poručíme větru, dešti! se nepodařilo naplnit, kdyby tak jen tušili… Ale houby?, že umí manipulovat s klimatem, to asi netušil nikdo. Vědci však nyní popsali mechanismus, jakým houby ovlivňují vlhkost v ovzduší a stimulují větrné proudění s jasným záměrem: rozmnožit se.

Houby mají moc měnit počasí, zjistili vědci

Virtuální nesmrtelnost
„Digitální památkáři“ si vytkli za cíl zachytit ohrožená světová mistrovská díla v celé jejich trojrozměrné nádheře, píše George Johnson o projektu, který vyzývá na souboj pomíjivost v plynoucím čase. Článek z prosincového čísla tak představuje spojení něčeho velmi starého s nejmodernějšími zobrazovacími postupy.

Virtuální nesmrtelnost

Sexting, trubadůři a vztahy na dálku
Pohrdání blízkým a známým - a touha po vzdáleném a neznámém. Dilema lidské přirozenosti, které inspiruje to nejlepší i nejhorší v našem životě. To se týká i lásky, pro níž může být určitá distance předpokladem.

Sexting, trubadůři a vztahy na dálku