NASA

Objevili jsme planetu podobnou Zemi, oznámila NASA
Hledačům planet se poprvé podařilo najít těleso, které leží nejen v obyvatelné zóně u cizí hvězdy, ale dokonce je přibližně stejně velké jako Země. Mezi 1800 nalezenými exoplanetami je to první dvojče naší planety s velkou šancí na existenci života.

Objevili jsme planetu podobnou Zemi, oznámila NASA

Planeta Merkur se smršťuje
Nová studie NASA ukázala, že se planeta Merkur smršťuje. Těleso s nejkratší oběžnou dráhou kolem slunce se zmenšilo přibližně o sedm kilometrů. Zjištění vědci publikovali v novém vydání časopisu Nature Geoscience.

Planeta Merkur se smršťuje

Internet pro celý svět a zdarma? To má být Outernet
Internet se stal součástí našeho života, ale mimo domovy a kanceláře je jeho dostupnost i u nás velice nízká a hlavně pomalá. Nový ambiciozní projekt Outernet chce s pomocí stovek satelitů umožnit přístup k internetu kdekoli na světě a zdarma pro kohokoli už v červnu 2015.

Internet pro celý svět a zdarma? To má být Outernet

Houstone máme problém!
Věta "Houstone máme problém" se čerstvě vztahuje k Mezinárodní vesmírné stanici. Její funkčnost a bezpečnost šestičlenné posádky vážně ohrožuje výpadek čerpadla chladícího systému.

Houstone máme problém!

Hledání v závějích kosmického prachu
Prach, který se neustále ukládá na všech plochách a ploškách našich domácností v sobě nese i návštěvníky z vesmíru. Každý rok se na Zemi uloží kolem 40 000 tun kosmického prachu.

Hledání v závějích kosmického prachu