Příroda

Pavouci přestávají spřádat sítě. Zlenivěli?
Pavoučí sítě s kapkami rosy a tu a tam lapenou muškou se možná stanou minulostí. Studie v časopise PLoS ONE upozorňuje na poměrně překvapivou skutečnost, že pavouci upouštějí od spřádání sítí, což je součást evoluční změny, která má i konkrétní fyzické projevy.

Pavouci přestávají spřádat sítě. Zlenivěli?

Výprava do království rostlin se Sirem Attenboroughem
Díky revolučním filmovým technikám mohl vzniknout dokument Království rostlin, který představuje pravou podstatu rostlin jako tvorů, kteří jsou každým coulem stejně dynamičtí a agresivní, jako zvířata. Průvodcem seriálu, který uvádí Viasat Nature, je legendární přírodovědec Sir David Attenborough.

Výprava do království rostlin se Sirem Attenboroughem

Nový druh hmyzu, který je stovky milionů let starý
Divná potvora, tak se dá laicky označit v Brazílii nově objevený druh hmyzu z řádu srpic, protože zatím má jen latinské jméno Austromerope brasiliensis. Jsou známy jen další dva druhy, které pravděpodobně létaly už nad superkontinentem Pangeou před stovkami milionů let.

Nový druh hmyzu, který je stovky milionů let starý