Vesmír

Neviditelné štíty planety Země
Ve vzdálenosti necelých 12 000 kilometrů obklopuje celou Zemi neviditelný štít. Podle vědeckého týmu vedeného Kolorádskou univerzitou blokuje nově objevená ochranná sféry tzv. zabijácké elektrony, které bičují planetu s rychlostí blízkou světlu a ohrožují astronauty, slabě chráněné satelity a během intenzivních slunečních bouří narušují fungování systémů.

Zemi chrání neviditelný štít před zabijáckými elektrony, zjistili vědci

Hra na Velký třesk
V obřím podzemním prstencovém urychlovači u švýcarské Ženevy se pokusí simulovat podmínky zrození vesmíru.

Hra na Velký třesk

Vzhůru ke hvězdám i po kolejích
Ukončení programu letů raketoplánu a rozsáhlé škrty v rozpočtu přivedly v NASA do popředí nové programy, které by dokázali dostat lidi a náklad do vesmíru levněji.

Vzhůru ke hvězdám i po kolejích

Už nejsme sami ve vesmíru?
Tým lovců planet vedený astronomy z Kalifornské univerzity a Carnegieho ústavu oznámil, že nalezl Zemi podobnou planetu, na které by mohl být život.

Už nejsme sami ve vesmíru?

Levnější osídlení Marsu
Vyslání lidské posádky na Mars, která by tam již zůstala bez možnosti návratu doporučuje profesor Dirk Schulze-Makuch z Washington State University.

Levnější osídlení Marsu

Nová energie ze Slunce
Lidé se zatím naučily využívat sluneční energii v zásadě dvěma způsoby: fotovoltaiky ji přeměňuje na elektřinu a tepelné systémy, které sluneční teplo využívají k ohřevu vody, buď k přímému použití nebo jako pohonu turbíny.

Nová energie ze Slunce