Výzkum

Potravinové doplňky často neobsahují, co slibují
Američané utratí každoročně 5 miliard dolarů za bylinné doplňky - tedy různé tablety a kapsle, které slibují všechno možné od rychlého zdolání rýmy po posílení paměti. Ovšem vědecké testy ukázaly, že místo účinných bylin z nitra pralesů obsahují často jen rozdrcenou rýži a plevel.

Potravinové doplňky často neobsahují, co slibují

Moderní životní styl odvrací lidi od sexu, tvrdí vědci
Kombinace starostí a nových možností zábavy v sociálních sítích na internetu jsou hlavní příčnou ochabování zájmu lidí o sex. Tvrdí to alespoň rozsáhlá britská studie, která srovnala aktivitu na vzorku 15 000 Britů ve věku 16 až 44 let jednou za deset let od roku 1990.

Moderní životní styl odvrací lidi od sexu, tvrdí vědci

Houby mají moc měnit počasí, zjistili vědci
Heslo komunistických ideologů Poručíme větru, dešti! se nepodařilo naplnit, kdyby tak jen tušili… Ale houby?, že umí manipulovat s klimatem, to asi netušil nikdo. Vědci však nyní popsali mechanismus, jakým houby ovlivňují vlhkost v ovzduší a stimulují větrné proudění s jasným záměrem: rozmnožit se.

Houby mají moc měnit počasí, zjistili vědci

SeaOrbiter se má stát novým dobyvatelem moří
K hvězdné lodi Enterprise ze seriálu Star Trek přirovnávají komentátoři koncept plavidla SeaOrbiter, které má umožnit hloubkový průzkum oceánu stálé posádce 24 hodin, každý den v týdnu. Start je stanoven na jaro 2016.

SeaOrbiter se má stát novým dobyvatelem moří

Hledání v závějích kosmického prachu
Prach, který se neustále ukládá na všech plochách a ploškách našich domácností v sobě nese i návštěvníky z vesmíru. Každý rok se na Zemi uloží kolem 40 000 tun kosmického prachu.

Hledání v závějích kosmického prachu

O velikosti nosů, ženách a mužích
Nosy dorůstají roztodivných tvarů i velikostí, a s touto skutečností se pojí i nemálo závěrů o jejich majitelích, úměře velikosti ducha, či jiných orgánů. Nicméně kromě dědičnosti platí, že v průměru mají ženy menší nosy než muži.

O velikosti nosů, ženách a mužích

Stravovací lži aneb Opravdu víte, co jíte?
Zásady správné výživy se kolem nás míhají vzduchem, často s kadencí dělostřelby světové války. Nicméně některá omílaná tvrzení o škodlivosti či naopak prospěšnosti některých potravin se ve světle řady výzkumů jeví jako čirý výmysl.

Stravovací lži aneb Opravdu víte, co jíte?

Yettiho totožnost odhalily geny, tvrdí britský vědec
Legendární opici podobný obyvatel Himálaje patří k velkým záhadám pozemské fauny společně s dinosauří lochnesskou příšerou a maxičervem olgoj chorchoj. Nyní však analýza DNA jeho vzorků nabízí skutečné vodítko k totožnosti sněžného tvora.

Yettiho totožnost odhalily geny, tvrdí britský vědec