Genetika

Tajemný mozek
S pomocí nových technologií objasňujeme největší dosud nevyřešenou záhadu biologie: jak skutečně funguje mozek. Zevrubnou reportáž Carla Zimmera, která zachycuje pokroky ve zkoumání mysli, doprovodil fotografiemi Robert Clark.

Tajemný mozek

Mutanti z Fukušimy: Začalo to motýly, co přijde dál?
Očekávané se stalo realitou. Působení radioaktivního záření po jaderné havárii ve Fukušimě si začíná vybírat svoji daň v podobě zvířecích mutací. V polovině srpna byl objeven motýl s jednoznačnými známkami poškození v důsledku záření.

Mutanti z Fukušimy: Začalo to motýly, co přijde dál?

Gram objeveného jedu by zabil dvě miliardy lidí
Nově zveřejněná studie oznámila objev nejstrašlivějšího jedu: jde o botulotoxin typu H proti němuž neexistuje protijed. Pouhé dvě miliardtiny gramu téhle dobroty zabijí dospělého člověka, takže 3,5 gramu by teoreticky stačily na vyhlazení celého lidstva. DNA bakterie, která toxin produkuje, proto nebyla z bezpečnostních důvodů zveřejněna.

Nebezpečí z laboratoře: Pouhý gram nového jedu by zabil dvě miliardy lidí

Mutanti z Fukušimy: Začalo to motýly, co přijde dál?

Lidé, kteří nosí brýle, jsou chytřejší
Očekávání, že když má někdo brýle, je také chytřejší či vzdělanější je celkem oprávněné. Nová studie zveřejněná v časopise Ophthalmology to potvrzuje, byť trochu v jiném gardu, než jaké bylo vysvětlení, že fyzická nedostatečnost předurčuje k ležení v knihách.

Lidé, kteří nosí brýle, jsou chytřejší, potvrdily stastiky