Podrobná filtrace článků

Výpis článků

Svatý Vojtěch skončil pro víru bez hlavy

Letos je to 1017 let, co násilně zahynul při šíření slova Božího svatý Vojtěch, jeden z patronů české země. Podle tradice zemřel daleko od své domoviny 23. dubna 997.

SPECIÁL: Osobnost týdne
Poplašné zprávy o vymírání druhů staví nová studie na hlavu

Ohrožení biodiverzity, tedy rozmanitosti živočišných a rostlinných druhů, bylo v uplynulých letech varovnou mantrou ekologů. Nová studie z univerzity St. Andrews však překvapivě uvádí, že za sledované období nebyl nikde na světě zaznamenán pokles počtu druhů.

National Geographic časopisem roku!

Pečeť kvality a důkaz čtenářské obliby. Za ty je považováno označení Časopis roku. Vítězem klání, které vyhlásila už podesáté Unie vydavatelů se, ve své kategorii, stal časopis National Geographic! Prestižní měsíčník uspěl mezi magazíny s prodaným nákladem 15 000 – 25 000 kusů.

Okna jako solární panely

Solární elektrárny se u nás staly symbolem tunelování a neefektivní podpory alternativních energií. Nová technologie z Laboratoře v Los Alamos nabízí zcela nové možnosti zachycování sluneční energie pomocí okenních tabulek.

Graubünden – od vrcholu k vrcholu

Panoramata v impozantním horském světě Graubündenu inspirovala k mnoha slavným dílům už proslulé umělce, jako byl Giovanni Segantini nebo Alberto Giacometti. A výjimečné výhledy se návštěvníkům naskýtají dodnes.

Objevili jsme planetu podobnou Zemi, oznámila NASA

Hledačům planet se poprvé podařilo najít těleso, které leží nejen v obyvatelné zóně u cizí hvězdy, ale dokonce je přibližně stejně velké jako Země. Mezi 1800 nalezenými exoplanetami je to první dvojče naší planety s velkou šancí na existenci života.

Už jen pět mutací dělí lidstvo od nové pandemie

Smrtící virus ptačí chřipky H5N1 byl poprvé objevena před 17 lety. Přestože virus je nebezpečný pro lidi, jeho šíření bylo omezeno přenos z ptačí krve. Vědci však nyní varují, že stačí jen pět mutací, aby se infekce začala snadnošířit mezi lidmi jako běžná chřipka.

Zrození nového měsíce: Saturn je možná v očekávání

Trochu to připomíná snímek embrya u gynekologa - jeden ze snímků sondy Cassiny ukázal vytváření neobvyklého většího shluku v prstencích planety Saturn. Podle NASA se tak stáváme svědky zrození nového měsíce.

Nejkrásnější výhledy Švýcarska se Swiss Peak Passem

Vydejte se do Švýcarska poznávat krásy panoramatických výhledů z osmi vrcholů s jízdenkou Swiss Peak Pass.

Rybář našel v síti nejstarší vzkaz v láhvi

Vypadala, jako obyčejná láhev od piva, která se připletla v březnu do sítě a kapitán rybářského škuneru Maria I Konrad Fischer ji chtěl hodit zpátky do vln. Jeden z členů posádky ho zastavil, protože si všiml něčeho uvnitř. Nejstarší vzkaz v láhvi byl zachráněn.

Aktuální číslo National Geographic

Časopis National Geographic
  • Může být uhlí vůbec čisté?
  • Příběh dvou atolů