Podrobná filtrace článků

Výpis článků

National Geographic časopisem roku!

Pečeť kvality a důkaz čtenářské obliby. Za ty je považováno označení Časopis roku. Vítězem klání, které vyhlásila už podesáté Unie vydavatelů se, ve své kategorii, stal časopis National Geographic! Prestižní měsíčník uspěl mezi magazíny s prodaným nákladem 15 000 – 25 000 kusů.

Objevili jsme planetu podobnou Zemi, oznámila NASA

Hledačům planet se poprvé podařilo najít těleso, které leží nejen v obyvatelné zóně u cizí hvězdy, ale dokonce je přibližně stejně velké jako Země. Mezi 1800 nalezenými exoplanetami je to první dvojče naší planety s velkou šancí na existenci života.

Už jen pět mutací dělí lidstvo od nové pandemie

Smrtící virus ptačí chřipky H5N1 byl poprvé objevena před 17 lety. Přestože virus je nebezpečný pro lidi, jeho šíření bylo omezeno přenos z ptačí krve. Vědci však nyní varují, že stačí jen pět mutací, aby se infekce začala snadnošířit mezi lidmi jako běžná chřipka.

Zrození nového měsíce: Saturn je možná v očekávání

Trochu to připomíná snímek embrya u gynekologa - jeden ze snímků sondy Cassiny ukázal vytváření neobvyklého většího shluku v prstencích planety Saturn. Podle NASA se tak stáváme svědky zrození nového měsíce.

Nejkrásnější výhledy Švýcarska se Swiss Peak Passem

Vydejte se do Švýcarska poznávat krásy panoramatických výhledů z osmi vrcholů s jízdenkou Swiss Peak Pass.

Rybář našel v síti nejstarší vzkaz v láhvi

Vypadala, jako obyčejná láhev od piva, která se připletla v březnu do sítě a kapitán rybářského škuneru Maria I Konrad Fischer ji chtěl hodit zpátky do vln. Jeden z členů posádky ho zastavil, protože si všiml něčeho uvnitř. Nejstarší vzkaz v láhvi byl zachráněn.

Válečné lodě budoucnosti má pohánět mořská voda

Přímo v nádrži s palivem budou plout válečné lodě budoucnosti. Podle odborníků pracujících pro americké námořnictvo potrvá ak ještě deset let, než vypluje první válečná loď poháněná jen mořskou vodou.

SPECIÁL: Armáda třetího tisíciletí
Johnny Depp překročí v Transcendence všechny hranice

Příliš daleko zajde Johnny Depp v novém sci-fi thrilleru Transcendence, který bude mít v kinech v České republice premiéru 17. dubna 2014.

Hrozí erupce v Yellowstonu? Zvířata utíkají z parku

Videa zachycující údajný úprk divoké zvěře z Yellowstonského národního parku vyvolala v Americe velkou pozornost. Začalo se spekulovat znovu o možnosti z nitra obrovského magmatického kotle, který se v kaldeře po dávné super-erupci stále dřímá.

Aktuální číslo National Geographic

Časopis National Geographic
  • Může být uhlí vůbec čisté?
  • Příběh dvou atolů