National Geographic

1/15

Top galerie

Látky se po tisku musí pečlivě vyprat.

Jana Hunterová

Pro Džajpur se stalo typické používání dřevěných tiskátek různých tvarů a velikostí – tzv. bunt.

Jana Hunterová

Muži namáčejí nekonečně dlouhé stohy látek a pak z nich začínají přebytečnou barvu vytloukat o kamenné desky.

Jana Hunterová

Po vysušení je nutné textilie vyprat v kyselé lázni, aby se z ní odstranilo nefixované barvivo.

Jana Hunterová

Kyselá lázeň pomáhá smýt nefixované barvivo.

Jana Hunterová

Pestrobarevné vzory tradičních indických látek střídá barva červená, zelená, bílá i hnědá.

Jana Hunterová

Prádlo perou především muži.

Jana Hunterová

Vedle nádrží se pomalu otáčí velké válce, na kterých jsou navinuté světlé pásy tkanin. Procházejí betonovým žlabem s vybělovací lázní.

Jana Hunterová

Vytvářejí kulisy soukromého světa rodin, které zdědily nádherné řemeslo po svých otcích a ti zase po svých.

Jana Hunterová

Ty větší látky přehazují ženy na provazy natažené mezi kůly a ty největší rozvěšují muži na vysokou dřevěnou konstrukci. Hbitě po ni šplhají a s velkou pečlivostí tkaniny rozkládají po tyčích, aby usc

Jana Hunterová

Pro Džajpur se stalo typické používání dřevěných tiskátek různých tvarů a velikostí – tzv. bunt.

Jana Hunterová

Původně se používaly přírodní barvy jako je například indigo, dnes jsou nahrazeny syntetickými barvivy.

Jana Hunterová

Razítkový tisk se stal velmi populární, protože umí jednoduše vytvářet složité vzory na velkých plochách bavlněných či hedvábných tkanin.

Jana Hunterová

Tradice ručně tištěných a barvených látek v Indii sahá až do 12. století.

Jana Hunterová

Zvětšit
Předchozí
Následující