Tištěný časopis s videem je tady: Kdy budeme sledovat filmy v knihách?

Doba a technologie se mění jako šílené - další ukázku průniku elektroniky do nečekaného kontextu právě teď zažívá Velká Británie.

Tištěný časopis s videem je tady: Kdy budeme sledovat filmy v knihách?

Nové číslo ženského magazínu Marie Claire, které vyjde tento týden ve Velké Británii, bude výjimečné. Stane se prvním časopisem v Anglii, jehož čtenáři (a především čtenářky) se v něm budou dívat na video. Divné? 

Video bude obsahovat reklamu, a to reklamu na vůni značky Dolce and Gabbana, kterou si zadala společnost Procter & Gamble. Klip dlouhý 45 sekund obsahuje i zvuk. Protože jde o velice drahý špás, bude tato neobvyklá forma reklamy jen v několika tisících kopií 396stránkového magazínu pro ženy.

Podívejte se, jak vypadalo využití této patentované technologie u magazínu Vogue: 

Video využívá technologie vymyšlené a patentované americkou společností Americhip. Ta už ji předtím využila v praxi, například v ruském vydání časopisu Vogue a u několika amerických magazínů. Jde o technologii nazvanou Video-In-Print®. Ta spojuje největší výhody tištěných a psaných médií. Pro čtenáře je stránka z videoreklamou na pohled i dotek prakticky nerozlišitelná od normální stránky – displej je skoro silný stejně jako kvalitní papír a video na něm je ve špičkové kvalitě. Udrží až 45 minut záznamu včetně špičkové kvality zvuku. 

Časopis Marie Claire vychází také v České republice. Vydává ho zde společnost Sanoma Media, která je i vydavatelem magazínu National Geographic pro ČR.

Technologie umožňuje přehrávat jedno velké video anebo několik kratších sekvencí rozdělených do videoklipů. Video i zvuk se dají ovládat pomocí doteků. Dokonce se na stránky dá stáhnout nový obsah. Americhip se chlubí, že jeho systémy jsou recyklovatelné a znovu použitelné.

Podívejte se, co všechno Americhip dokáže (respektive tvrdí, že dokáže): 

Video se dá umístit na nejrůznější druhy materiálů – od papíru až po sklo. Je právě v této technologii ukrytá budoucnost reklamy? Americhip samozřejmě tvrdí, že ano. Zapojit do reklamy více smyslů nebo šokovat čtenáře neobvyklým zážitkem je určitě cesta, jak zaujmout a být jedinečným. Otázkou však je, jaký vliv budou mít podobné technologie, pokud se masově rozšíří. 

Společnost Americhip sice neudává cenu svého produktu, ale zjevně je zatím příliš drahá na opravdu masové použití. Pokud však krok Marie Claire vyjde a reklama opravdu zaujme, může se stát, že se podobné druhy reklamy rychle rozšíří. A pokud se je podaří propojit je s interaktivními technologiemi a sociálními sítěmi, možná už opravdu nejsme daleko od doby, kdy nás časopis poprvé osloví jménem a nabídne nám výrobek, o kterém jsme nedávno psali na Facebooku…

FOTO: Americhip

MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT:

Související články

Jsme na Facebooku

Večer v TV

Celý program

REKLAMA

Přihlášení k odběru newsletteru

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru a neuniknou vám žádné novinky z webu i časopisu National Geographic.