Vyhynulého "střihorukého" tvora pojmenovali po Johny Deppovi

Vědecký svět složil poklonu filmovému herci Johnnymu Deppovi, když podle něj pojmenoval vyhynulého tvora s klepítky připomínajícími jeho slavnou postavu Střihorukého Edwarda.

Vyhynulého "střihorukého" tvora pojmenovali po Johny Deppovi

Kooteninchela deppi, 505 milionů let starý předchůdce humrů či štírů, dostal jméno podle Deppova slavného zpodobnění plachého podivína s čepelemi a nůžkami místo rukou z filmu natočeného v roce 1990. Vědci to potvrdili ve studii zveřejněné v odborném časopise Journal of Palaeontology.

"Když jsem poprvé viděl pár izolovaných klepítek na fosilních zbytcích tohoto druhu, nemohl jsem si pomoci - ihned jsem si vzpomněl na Střihorukého Edwarda," uvedl v prohlášení vědec David Legg z Královské univerzity v Londýně. "Upřímně řečeno jsem taky trochu Deppův fanoušek, a jaký je lepší způsob, jak ho ocenit, než mu dát nesmrtelnost pojmenováním dávného tvora, který kdysi brázdil moře."

Střihoruký Edward

Výraz "chela" v rodovém jméně Kooteninchela přiděleném nedávno objevenému tvoru je další odvolávkou na slavnou filmovou postavu, protože v latině "chelae" znamená klepeta nebo nůžky.

Živočich dlouhý asi čtyři centimetry s končetinami podobnými stonožce žil v mělkých vodách u pobřeží kanadské Britské Kolumbie během mnohem teplejších období dějin Země. Byl pravděpodobně lovcem nebo mrchožroutem a svá dlouhá klepeta používal k propátrávání mořského dna, zda se tam neukrývá nějaká potrava.