Meditaci v práci nabízí zvukotěsná telefonní budka

Firma se sídlem v New Yorku přišla se zajímavým nápadem, jak i v kanceláři plné lidí a zvonících telefonů vytvořit prostor pro cestu k vnitřnímu klidu.

Díky flexibilitě zvukových kabin je lze využít nejen v kancelářích, ale i v hotelech či skladech.
Díky flexibilitě zvukových kabin je lze využít nejen v kancelářích, ale i v hotelech či skladech.
Zdroj: Profimedia.cz

Z více než 1000 recyklovaných plastových lahví vznikla místnost, připomínající telefonní budku. Je jednoduše stavitelná, a přitom poskytuje zaměstnancům dostatečný, a tolik potřebný prostor pro sebe.

Myšlenka pramení ze stále se opakujících stížností, kdy si lidé potřebovali během dlouhých dnů na pracovišti na chvíli odpočinout od problémů a požadavků kolegů či nadřízených. Pokud však nemohli či nechtěli z kanceláře odejít, měli smůlu a vnitřní tlak narůstal.

Přitom podle Amerického institutu stresu (AIS) stojí stres na pracovišti americké společnosti ročně přes 300 miliard dolarů. Více než milion Američanů denně nedorazí do práce kvůli nemocenské v souvislosti s přetížením v práci. Zaměstnavatelé proto musí jednat a vynaložit investice do vědomého řešení zvýšení pohody svých zaměstnanců.

Osvobodit mysl pomáhá náhlé zamezení hluku a rozptýlení.Zdroj: Profimedia.cz

Zvukotěsná budka firmy ROOM, která byla vytvořena díky třem vrstvám izolace vyrobených z plastových lahví, nezabere uprostřed kanceláře příliš místa, a přitom nabízí prostor pro vytvoření uklidňujícího prostoru – mimo jiné i díky rozsáhlé knihovnu zvukových meditací od hlasů přírody přes hudbu až po vedenou meditaci.

V kabince je znatelný důraz na jednoduchý desing. Matná akrylová dvířka poskytují soukromí. Na stěnách je motiv lesa. Hlavní prim tu hraje kombinace uklidňující zelené a dřeva. Měkké LED osvětlení neruší, a přitom umožňuje orientaci. Součástí je i ventilační systém.

Malý prostor, velké výsledkyZdroj: Profimedia.cz

„Umístění meditačního stánku na pracovišti bude mít ve výsledku velký dopad na celkovou pohodu a produktivitu pracovníků,“ vysvětluje záměr ředitelka designu a inovací Alejandra Albarran ze společnosti ROOM.

Ukázalo se, že ve firmách kabinu zaměstnanci využívají i k možnosti vyřízení soukromých telefonátů, pořádání videokonferencí nebo při potřebě soustředit se na vyřešení akutního pracovního problému.