Sonda Curiosity našla na Marsu pyramidu. Co to znamená?

Pyramidy na Marsu už vidělo několik nadšenců - vždy se však ukázalo, že jde jen o náhodu nebo omyl. Teď našla pyramidu i NASA.

Sonda Curiosity našla na Marsu pyramidu. Co to znamená?

Experti z NASA objevili na Marsu pyramidu. Bohužel je velmi maličká – je velká přibližně jako fotbalový míč. Právě on se stane prvním objektem na rudé planetě, který sonda prozkoumá pomocí své pravé robotické paže.

Kámen má velmi netypický tvar, geologové si zatím nejsou jistí, jak mohl vzniknout. Leží v místě, jemuž v NASA říkají Glenelg. Vědci by ho rádi prozkoumali pomocí spektrometru umístěného na pravičce Curiosity. Ten zjistí, z jakých prvků a sloučenin je kámen složený a pak ho sonda pomocí fotoaparátu detailně nafotí. Geologové pak budou moci analyzovat každou trhlinku na jeho povrchu. Curiosity na to využije několik přístrojů, vědci si od toho slibují detailnější pochopení geologických procesů na Marsu.

Podívejte se na kompozici záběrů ze sondy Viking, které vzrušily svět: Později se ukázalo, že zblízka vypadají objekty mnohem méně zajímavě:

Kámen dostal jméno "Jake Matijevic", po jednom ze zaměstnanců NASA, který nedávno zemřel. Curiosity se každý den k pyramidě blíží. V místě Glenelg vědce zaujalo více objektů - především světlejší oblast písku a kamení. Je zajímavá především tím, že se v ní udržuje výrazně déle denní teplo - to naznačuje netypické složení kamení v tomto místě.

FOTO: NASA