Procházka vesmírem: Astronauti z ISS se vydali na pochůzku kolem stanice

Právě teď Scott Kelly a Tim Kopra oblékli své skafandry a podnikají plánovaný výstup do vesmíru, který má trvat tři hodiny. Jeho cílem je uvolnit mobilní transportér ze zablokované pozice a připravit prostor na středeční dodávku zásob z Ruska.

Zdroj: NASA

V pořadí se jedná o 191. vstup astronautů do vnějších prostor stanice v rámci její údržby. Oba astronauti jsou vyzbrojeni fotoaparáty. Kelly se vydává na výstup do vesmíru potřetí a pro Kopru, jenž přijel na Mezinárodní vesmírnou stanici teprve 15. prosince, to bude druhý vesmírný výsadek v jeho kariéře. V rámci mise Rok ve vesmíru se jedná o sedmý spacewalk.

Celkový počet výsadků do vnejších prostor stanice: 191
Celkový čas: 1,195 hodin
Počet jednotlivých zúčastněných astonautů: 122

NASA astronaut Michael Lopez-Alegria a kosmonaut Gennady Padalka se vydali na spacewalk oba celkem desetkrát. Lopez-Alegria strávil na výsadku celkem 67 hodin a 40 minut. Padalka zhruba o polovinu méně, přesně 38 hodin a 37 minut.

Poslední vesmírná procházka se konala v listopadu a zúčastnil se jí Scott Kelly a Kjell Lindgren. Jejich úkolem bylo opravit chladící systém. Úkol trval 7 hodin a 48 minut.

Prohlédněte si, jak takový vesmírný výsadek vypadá, v naší fotogalerii.