Biologie

Olivy obsahují lék na rakovinu
V extra panenském olivovém oleji existuje složka, která má schopnost likvidovat celou řadu nádorových buněk v lidském organismu. Zázračná látka se jmenuje oleocanthal a podle závěrů výzkumu zveřejněných v časopise Molecular and Cellular Oncology vědci poodhalili mechanismus účinků oleocanthalu i důvod proč neničí zdravé buňky.

V olivovém oleji je složka, která zabíjí rakovinu

Stroj umí přečíst mozkové vlny
Vědcům z Bostonu se podařilo s úspěchem vyzkoušet zařízení, které umí převést mozkové vlny na řeč. Dávají tak do budoucna naději lidem, kteří oněměli po mozkové mrtvici, nebo je postihla amyotrofní laterální skleróza (ALS), že budou schopni komunikovat s vnějším světem pomocí syntetického hlasu.

Stroj umí přečíst mozkové vlny

Stárnutí se dá zvrátit
Stárnutí je v podstatě biologická degenerace organismu, která končí smrtí. Jen málokdo nezatoužil zastavit čas a udržet se ve vrcholné kondici a vyhnout se slábnutí zraku, ochabování svalů a vysychání kloubů, či hromadění vrásek.

Stárnutí se dá zvrátit

Genocida netopýrů
Netopýři jsou pro ekosystém velmi důležití: požírají hmyz, rozptylují semena a opylují květiny.Ve Spojených státech je hromadně hubí nový zákeřný nepřítel.

Genocida netopýrů

Bakterie produkuje levnou naftu
Geneticky upravená bakterie dokáže produkovat pohonné hmoty dvakrát až třikrát levněji než je současná cena ropy. Potřebuje jen prostor, vodu, slunce a oxid uhličitý.

Bakterie produkuje levnou naftu