Etna ještě neřekla poslední slovo! Rozžhavená láva už je vidět i z vesmíru

Italská sopka, která je známá coby nejvíce aktivní na světě, se na začátku roku opět probudila k životu. Opět chrlí popel a lávu. V posledních dnech jsou navíc některé erupce tak silné, že jsou vidět až ze vzdálenosti 250 mil nad Zemí.

Obrázek není k dispozici
Zdroj: VLP

Francouzský astronaut Thomas Pesquet před pár dny zachytil obrázek Etny z Mezinárodní vesmírné stanice. Podle jeho zpráv může Itálii v blízké době hrozit velké nebezpečí. "Sopka může každou chvíli silně vybouchnout. Není obvyklé, že je láva viditelná z vesmíru, a to i v noci," zní jeho varovná zpráva, která před pár dny umístil na Twitter.

Informaci nelze brát na lehkou váhu. V polovině března zachytil snímek z družice Sentinel 2A výbuch sicilské sopky, který zranil deset lidí. Byli mezi nimi i vědci, kteří vulkán zkoumali.
Zdroj: Profimedia.czStále činná Etna je nejen nejvyšší sopkou Evropy, ale také jednou z nejaktivnějších na světě. Málokdy však představovala větší nebezpečí pro turisty a lidi žijící v okolí.

Zatímco vloni zůstala podle odborníků celkem v klidu, letos o sobě dává vědět od začátku roku. A situace se přiostřuje. Italská vláda v současné době doporučuje turistům zjistit si aktuální informace ještě před odletem do země nebo před příjezdem na východní pobřeží ostrova Sicílie.