Amerika

Kovbojové na poloostrově Antonia Varase v Patagonii v Chile, zvaní Bagualeros, odpočívají při svém honu na divoký dobytek. „Je to krásný, ale těžký život“, říká Sebastián García Iglesias (úplně vlevo).
O tom, že jsou bagualeros stejně
svérázní jako zdivočelý
hovězí dobytek, se můžete přesvědčit v reportáži Alexandry Fullerové a fotografa Tomáse Munita z únorového čísla National Geographic. Tady je malá ochutnávka.

Patagonští kovbojové

Lebka mladé ženy je převrácená, aby zuby držely na místě. Byla nalezená v zatopené jeskyni v Mexiku a dala tvář prvním obyvatelům Nového světa.
Genetické údaje a nové archeologické objevy přinášejí vodítka k vyřešení záhady původu pravěkých Američanů. Reportáž Glenna Hodgese doplňuje lednovém čísle National Geographic bohatý obrazový materiál z archeologických výzkumů a následných rekonstrukcí.

První Američané

Tak tady vše začalo...
Když přijedete do Washingtonu, je zde mnoho pamětihodností a zajímavých míst, která patří do kategorie "t-o s-e m-u-s-í v-i-d-ě-t". Kromě obligátního Bílého domu, Kapitolu, obřího National Mallu - otevřeného parkového prostoru s fontánami, vodními plochami, Washingtonovým obeliskem, přiléhajícími muzei a památníky je to i sídlo Národní zeměpisné sp

Tak tady vše začalo...

Rudý Pedro
Fosilizované ostatky z peruánské rezervace Paracas překvapily vědce nejen velikostí, ale hlavně barvou peří a mohli tak rekonstruovat tvora, který žil před 36 miliony let.

Rudý Pedro

Cesty s dítětem: Začalo to adopcí
Zuzana Tornikidis adoptovala v USA holčičku, ve dvou dnech jejího života. Od té doby toho spolu spoustu procestovaly. Její zážitky mohou odpovědět na časté dilema, jestli dítě nebo batoh. Zvládnout se dá obojí a stojí to za to!

Cesty s dítětem: Začalo to adopcí