Asie

Mutanti z Fukušimy: Začalo to motýly, co přijde dál?
Očekávané se stalo realitou. Působení radioaktivního záření po jaderné havárii ve Fukušimě si začíná vybírat svoji daň v podobě zvířecích mutací. V polovině srpna byl objeven motýl s jednoznačnými známkami poškození v důsledku záření.

Mutanti z Fukušimy: Začalo to motýly, co přijde dál?

Důlní dělník Adžaj Maridžan nese kus uhlí z povrchového dolu v Bókapaharí ve státu Džhárkhand, aby jej naložil do čekajícího nákladního auta.
Maoističtí radikálové našli opěrný bod v džunglích oplývajících nerosty. Používají přitom násilí a vydírání. Celou rportáž Anthonyho Loyda a fotografky Lynsey Addariové, z níž je tato ukázka, najdete v dubnovém čísle National Geographic.

Jak uhlí podporuje vzbouřence v Indii

Jak se drtivá lavina, která zabila 16 nosičů a Šerpů, sesunula na svazích Mount Everestu a navždy změnila život na této hoře, přibližuje reportáž Chipa Browna a fotografie Aarona Hueyho z listopadového vydání. Tady si můžete přečíst krátký úryvek.

Smutek na nejvyšší hoře

Neandertálce vyhladily erupce
Série vulkanických výbuchů v Itálii a v oblasti Kavkazu údajně zdecimovala před 40 000 lety většinu nepočetných tlup neandertálců v Evropě a Asii.

Neandertálce vyhladily erupce