Léky

Po celá staletí, možná i tisíciletí ji lidé uctívali pro její zlatavou barvu, ochranné a konzervační vlastnosti. Dodnes hraje významnou roli v prevenci závažných onemocnění a civilizačních chorob. Vědci se snaží dokázat to, co v Indii už vědí odnepaměti: že kurkuma je jednou z nejmocnějších rostlin na této planetě.

Kurkuma: Pramen lidského zdraví a věčného mládí

Netušené vedlejší účinky
Masově užívaný Ibuprofen (u nás prodávaný i jako Ibalgin) ve formě růžových pilulek nejen tlumí bolesti při migrénách, ale možná prodlužuje i život. Dříve než začnete tabletek hltat ještě víc, tak si uvědomte, že nová studie zatím platí jen pro jednodušší laboratorní organismy a nic nemění na vedlejších negativních účincích medikamentu, který je k dostání bez předpisu.

Růžové pilulky možná prodlužují život

Hovnopilulky nahrazují komplikované transplantace fekálií
Lidé, kteří trpí antibiotikům vzdorujícím bakteriálním onemocněním střev, mají novou naději. Laboratoř Massachusettské všeobecné nemocnice našla jednoduší formu terapie, než je účinná transplantace fekálií, která se praktikuje i v České republice. Zdravé exkrementy od dárce na potřebné místo dopraví kapsle.

Hovnopilulky nahrazují komplikované transplantace fekálií

Česká pomoc zachraňuje desetitisíce afrických dětí před hladem
Více než 560 místních dobrovolníků Člověka v tísni pomáhá již rok bojovat s dětskou podvýživou v Angole. V provincii Bié zdevastované občanskou válkou, kde trpí nedostatkem potravy každé šesté dítě, vyškolení dobrovolníci vyšetřili 230 000 dětí a přes 32 000 z nich se s podvýživou léčí.

Česká pomoc zachraňuje desetitisíce afrických dětí před hladem

Výhody slunění převažují nad riziky, tvrdí nová studie
Kult opálené pokožky upadl před několika lety v nemilost, když se prokázala spojitost mezi přemírou slunění a rakovinu kůže. Někteří odborníci dokonce začali doporučovat, aby lidé vystavování UV paprskům minimalizovali. Nicméně nová studie varuje, že přínosy slunění jsou mnohem vyšší než rizika.

Výhody slunění převažují nad riziky, tvrdí nová studie

Učená společnost ocenila imunoložku Říhovou a matematika Pultra
Imunoložka Blanka Říhová a matematik Aleš Pultr v pondělí v pražském Karolinu převzali od Učené společnosti ČR medaile za zásluhy o rozvoj vědy. Profesorka Říhová byla oceněna za významné objevy v imunologii v oblasti směrovaných polymerních léčiv, profesor Pultr za mimořádné výsledky v teorii matematických struktur.

Učená společnost ocenila imunoložku Říhovou a matematika Pultra